Lees voor

Zoeken

Zoeken

Speciale uitgave over didactiek in open en online onderwijs

18-09-14 Nieuwsbericht
<p>SURF en de special interest group Open Education hebben een speciale uitgave gepubliceerd gewijd aan de do's en dont's van didactiek in open en online onderwijs. Peter Sloep en Robert Schuwer, onderzoekers van de Open Universiteit, leverden een bijdrage.</p>

SURF en de special interest group Open Education hebben een speciale uitgave gepubliceerd gewijd aan de do's en dont's van didactiek in open en online onderwijs. Peter Sloep en Robert Schuwer, onderzoekers van de Open Universiteit, leverden een bijdrage.

lees verder

Online masterclass onderzoekend leren

18-09-14 Nieuwsbericht
Op woensdag 24 september 2014 start de gratis online masterclass 'How to use weSPOT technology for inquiry based learning?'. Leren zou moeten gaan over het plezier van ontdekken. Onderzoekend leren maakt dat leerlingen die ervaring meemaken. Deze Engelstalige masterclass bouwt voort op de resultaten weSPOT, een Europees onderzoeksproject dat een model voor onderzoekend leren heeft ontwikkeld en instrumenten om dit soort leren te organiseren.
Op woensdag 24 september 2014 start de gratis online masterclass 'How to use weSPOT technology for inquiry based learning?'. Leren zou moeten gaan over het plezier van ontdekken. Onderzoekend leren maakt dat leerlingen die ervaring meemaken. Deze Engelstalige masterclass bouwt voort op de resultaten weSPOT, een Europees onderzoeksproject dat een model voor onderzoekend leren heeft ontwikkeld en instrumenten om dit soort leren te organiseren. lees verder

Leerlingen Sint-Janscollege ontwerpen een kolonie op Mars

18-09-14 Nieuwsbericht
De eerstejaars van het tweetalige atheneum van het Sint-Janscollege in Hoensbroek gaan dit jaar voor het vak Science een ontwerp maken voor een kolonie op Mars. Ze moeten daarvoor onderzoeken wat er in zo'n kolonie nodig is om te overleven. Daarvoor hebben ze de kennis van het vak Science nodig, maar ook 21e-eeuwse vaardigheden zoals onderzoeken, reflecteren en samenwerken. Het Sint-Janscollege werkt hiervoor samen met het Welten-instituut van de Open Universiteit. Dit instituut heeft een leeromgeving ontwikkeld die docenten en leerlingen helpt om op een onderzoekende manier te leren.
De eerstejaars van het tweetalige atheneum van het Sint-Janscollege in Hoensbroek gaan dit jaar voor het vak Science een ontwerp maken voor een kolonie op Mars. Ze moeten daarvoor onderzoeken wat er in zo'n kolonie nodig is om te overleven. Daarvoor hebben ze de kennis van het vak Science nodig, maar ook 21e-eeuwse vaardigheden zoals onderzoeken, reflecteren en samenwerken. Het Sint-Janscollege werkt hiervoor samen met het Welten-instituut van de Open Universiteit. Dit instituut heeft een leeromgeving ontwikkeld die docenten en leerlingen helpt om op een onderzoekende manier te leren. lees verder

Open Universiteit tijdens de Nationale Onderwijsweek

09-09-14 Nieuwsbericht
Op maandag 29 september 2014 vindt het openingssymposium van de Nationale Onderwijsweek plaats in Groningen. Caroline Visser van studiecentrum Groningen is betrokken bij de organisatie van dit symposium. Wilfred Rubens van het Welten-instituut verzorgt er de workshop: Hoe kunnen we leren versterken met behulp van ICT?
Op maandag 29 september 2014 vindt het openingssymposium van de Nationale Onderwijsweek plaats in Groningen. Caroline Visser van studiecentrum Groningen is betrokken bij de organisatie van dit symposium. Wilfred Rubens van het Welten-instituut verzorgt er de workshop: Hoe kunnen we leren versterken met behulp van ICT? lees verder

SURF Seminar Platforms voor MOOC's

09-09-14 Nieuwsbericht
Op 8 oktober 2014 geeft Wilfred Rubens een presentatie over de ervaringen van de Open Universiteit met MOOC's via OpenU. Hij doet dit tijdens het SURF Seminar Platforms voor MOOC's.
Op 8 oktober 2014 geeft Wilfred Rubens een presentatie over de ervaringen van de Open Universiteit met MOOC's via OpenU. Hij doet dit tijdens het SURF Seminar Platforms voor MOOC's. lees verder
1| 2| 3| ...| Volgende pagina|