Lees voor

Zoeken

Zoeken

Lawaai-experiment in Spaanse school

30-06-15 Nieuwsbericht
Bernardo Tabuenca, onderzoeker bij het Welten-instituut, bezocht een maand lang het Emilio Jimeno Instituut in Calatayud (Spanje). Bij deze school voor voortgezet onderwijs voerde hij een experiment uit. Hij onderzocht hoe accuraat de waarneming van lawaai is bij leerkrachten en bij studenten. Tevens onderzocht de patronen in geluidsniveau in de klas gedurende de dag. Daarnaast gebruikte hij een zogenaamde Feedback Cube, die voor iedereen zichtbaar feedback gaf over het geluidsniveau. Tabuenca onderzocht wat het effect daarvan was op het lawaai in de klas.
Bernardo Tabuenca, onderzoeker bij het Welten-instituut, bezocht een maand lang het Emilio Jimeno Instituut in Calatayud (Spanje). Bij deze school voor voortgezet onderwijs voerde hij een experiment uit. Hij onderzocht hoe accuraat de waarneming van lawaai is bij leerkrachten en bij studenten. Tevens onderzocht de patronen in geluidsniveau in de klas gedurende de dag. Daarnaast gebruikte hij een zogenaamde Feedback Cube, die voor iedereen zichtbaar feedback gaf over het geluidsniveau. Tabuenca onderzocht wat het effect daarvan was op het lawaai in de klas. lees verder

Leefstijl en studiesucces in volwassenenonderwijs

29-06-15 Nieuwsbericht
Van 8 tot 11 september 2015 vindt in Boedapest de European Conference on Educational Research (ECER2015) plaats. Jérôme Gijselaers, onderzoeker bij het Welten-instituut, geeft er een presentatie getiteld: Biological lifestyle factors related to cognition and learning performance in adults in distance education. Centrale vraag: Wat zijn de effecten van beweging, voeding en slaap op cognitie en leren bij volwassenen?
Van 8 tot 11 september 2015 vindt in Boedapest de European Conference on Educational Research (ECER2015) plaats. Jérôme Gijselaers, onderzoeker bij het Welten-instituut, geeft er een presentatie getiteld: Biological lifestyle factors related to cognition and learning performance in adults in distance education. Centrale vraag: Wat zijn de effecten van beweging, voeding en slaap op cognitie en leren bij volwassenen? lees verder

Halszka Jarodzka en eye tracking

29-06-15 Nieuwsbericht
Op 29 juni 2015 geeft dr. Halszka Jarodzka van het Welten-instituut een presentatie bij de Universität Regensburg (Duitsland). Titel van de presentatie is: 'Eye see you learn! The use of eye tracking to understand learning and improve instruction'.
Op 29 juni 2015 geeft dr. Halszka Jarodzka van het Welten-instituut een presentatie bij de Universität Regensburg (Duitsland). Titel van de presentatie is: 'Eye see you learn! The use of eye tracking to understand learning and improve instruction'. lees verder

Examengame Galema steeds vaker ingezet

23-06-15 Nieuwsbericht
De afgelopen examenperiode hebben een aantal ROC's opnieuw het digitaal examenproject Evenementenbureau Galema ingezet in hun ict-opleidingen. Met dit project examineren zij de competenties van hun studenten op het gebied van het ontwerpen van een informatiesysteem voor een klant. De game is ontwikkeld door de Open Universiteit en Stichting Praktijkleren en is beschikbaar voor alle ROC's via Stichting Praktijkleren.
De afgelopen examenperiode hebben een aantal ROC's opnieuw het digitaal examenproject Evenementenbureau Galema ingezet in hun ict-opleidingen. Met dit project examineren zij de competenties van hun studenten op het gebied van het ontwerpen van een informatiesysteem voor een klant. De game is ontwikkeld door de Open Universiteit en Stichting Praktijkleren en is beschikbaar voor alle ROC's via Stichting Praktijkleren. lees verder

Rapport ICT voor onderwijs in ontwikkelingslanden

16-06-15 Nieuwsbericht
Een groep onderzoekers van het Welten-instituut heeft een rapport gepubliceerd over het gebruik van ICT voor onderwijs in ontwikkelingslanden. Het rapport is geschreven in opdracht van het International Research Development Centre (Canada). Het beschrijft de resultaten van het project 'New Learning Opportunities in a Networked World: Developing a Research Agenda on Innovative uses of ICTs for Learning and Teaching'.
Een groep onderzoekers van het Welten-instituut heeft een rapport gepubliceerd over het gebruik van ICT voor onderwijs in ontwikkelingslanden. Het rapport is geschreven in opdracht van het International Research Development Centre (Canada). Het beschrijft de resultaten van het project 'New Learning Opportunities in a Networked World: Developing a Research Agenda on Innovative uses of ICTs for Learning and Teaching'. lees verder