Lees voor

Zoeken

Zoeken

Conferentie Zekerheid en expertise

23-04-15 Nieuwsbericht
Op 29 mei 2015 vindt bij de Open Universiteit in Heerlen de conferentie 'Over zekerheid en expertise in tijden van verandering; implicaties voor opleiden en curriculum' plaats. Deze conferentie zal in het teken staan van het afscheid van prof. dr. Els Boshuizen en wordt afgesloten met haar afscheidsrede.
Op 29 mei 2015 vindt bij de Open Universiteit in Heerlen de conferentie 'Over zekerheid en expertise in tijden van verandering; implicaties voor opleiden en curriculum' plaats. Deze conferentie zal in het teken staan van het afscheid van prof. dr. Els Boshuizen en wordt afgesloten met haar afscheidsrede. lees verder

EMMA summerschool over het maken van MOOCs

21-04-15 Nieuwsbericht
Het EMMA project organiseert van 4 tot 11 juli 2015 een summer school in Ischia (Italië). De summer school is bedoeld voor iedereen die van plan is een MOOC te maken en ter beschikking te stellen op het EMMA platform. Het Welten-instituut van de Open Universiteit is mede-organisator.
Het EMMA project organiseert van 4 tot 11 juli 2015 een summer school in Ischia (Italië). De summer school is bedoeld voor iedereen die van plan is een MOOC te maken en ter beschikking te stellen op het EMMA platform. Het Welten-instituut van de Open Universiteit is mede-organisator. lees verder

Marco Kalz, nieuwe hoogleraar Open Education

16-04-15 Nieuwsbericht
Het College van bestuur heeft dr. Marco Kalz benoemd tot hoogleraar Open Education bij de faculteit Management, Science & Technology. Kalz is van mening dat open onderwijs dé kans is, om onderwijs te internationaliseren en onderwijsaanbod over de grenzen heen te realiseren. Voor onze regio zijn de kansen extra groot, want door open onderwijs kunnen we de drie landen in de Euregio nog beter met elkaar verbinden. De leerstoel heeft een omvang van 0,4 fte voor een periode van vier jaar. De benoeming is ingegaan op 1 april 2015.
Het College van bestuur heeft dr. Marco Kalz benoemd tot hoogleraar Open Education bij de faculteit Management, Science & Technology. Kalz is van mening dat open onderwijs dé kans is, om onderwijs te internationaliseren en onderwijsaanbod over de grenzen heen te realiseren. Voor onze regio zijn de kansen extra groot, want door open onderwijs kunnen we de drie landen in de Euregio nog beter met elkaar verbinden. De leerstoel heeft een omvang van 0,4 fte voor een periode van vier jaar. De benoeming is ingegaan op 1 april 2015. lees verder

Promotie: Nieuw MOOC-ontwerp ondersteunt professioneel leren

16-04-15 Nieuwsbericht
Professionals maken wereldwijd steeds vaker gebruik van gratis online cursussen, zoals MOOC's. Maar de aangereikte kennis sluit vaak niet goed aan op de directe leerbehoefte, en belangrijke vaardigheden rond het samenwerken kunnen nauwelijks ontwikkeld worden. Onderzoeker Howard Spoelstra ontwikkelde een model voor online-cursussen waarmee dit wel kan. Door samen te werken wordt ook het ontwikkelen van belangrijke 21ste-eeuwse vaardigheden mogelijk. Spoelstra promoveert op 24 april 2015 aan de Open Universiteit met als onderwerp 'Collaborations in Open Learning Environments'.
Professionals maken wereldwijd steeds vaker gebruik van gratis online cursussen, zoals MOOC's. Maar de aangereikte kennis sluit vaak niet goed aan op de directe leerbehoefte, en belangrijke vaardigheden rond het samenwerken kunnen nauwelijks ontwikkeld worden. Onderzoeker Howard Spoelstra ontwikkelde een model voor online-cursussen waarmee dit wel kan. Door samen te werken wordt ook het ontwikkelen van belangrijke 21ste-eeuwse vaardigheden mogelijk. Spoelstra promoveert op 24 april 2015 aan de Open Universiteit met als onderwerp 'Collaborations in Open Learning Environments'. lees verder

Onderwijsinstellingen kunnen volwassenen beter ondersteunen in leerambities

09-04-15 Nieuwsbericht
In levenlang leren zijn er net zoveel leerwensen als lerenden. Onderwijsinstellingen moeten daarom veel meer dan nu rekening houden met individuele kenmerken en persoonlijke voorkeuren van hun volwassen studenten. Ze moeten zorgen voor meer flexibiliteit in hun aanbod en meer aandacht voor informeel leren. Zo geven ze meer vrijheid om persoonlijke leerambities te plannen, uit te voeren en te beheren. Tijdens zijn promotie op 17 april 2015 aan de Open Universiteit presenteert Henry Hermans een online leersysteem, dat onderwijsinstellingen hierbij kan ondersteunen.
In levenlang leren zijn er net zoveel leerwensen als lerenden. Onderwijsinstellingen moeten daarom veel meer dan nu rekening houden met individuele kenmerken en persoonlijke voorkeuren van hun volwassen studenten. Ze moeten zorgen voor meer flexibiliteit in hun aanbod en meer aandacht voor informeel leren. Zo geven ze meer vrijheid om persoonlijke leerambities te plannen, uit te voeren en te beheren. Tijdens zijn promotie op 17 april 2015 aan de Open Universiteit presenteert Henry Hermans een online leersysteem, dat onderwijsinstellingen hierbij kan ondersteunen. lees verder