Lees voor

Zoeken

Zoeken

Privacy en ethische aspecten van Learning Analytics

19-05-15 Nieuwsbericht
Hendrik Drachsler van het Welten-instituut is een van de sprekers tijdens het SURFseminar Grand Challenges in open en online onderwijs en learning analytics. In zijn presentatie gaa thij in op de privacy en ethische aspecten van het gebruik van Learning Analytics in open en online onderwijs. Het seminar wordt georganiseerd door SURFacademy en vindt plaats op 28 mei 2015 bij SURF in Amsterdam.
Hendrik Drachsler van het Welten-instituut is een van de sprekers tijdens het SURFseminar Grand Challenges in open en online onderwijs en learning analytics. In zijn presentatie gaa thij in op de privacy en ethische aspecten van het gebruik van Learning Analytics in open en online onderwijs. Het seminar wordt georganiseerd door SURFacademy en vindt plaats op 28 mei 2015 bij SURF in Amsterdam. lees verder

De kloof tussen school en werk – revisited

19-05-15 Nieuwsbericht
Op 29 mei 2015 houdt prof. dr. Els Boshuizen haar afscheidsrede. Daarin keert ze terug naar het onderwerp van haar oratie: de kloof tussen opleiden en werk. Om deze kloof te overbruggen werd de afgelopen decennia steeds gekeken naar het individu: de kennis, vaardigheden en competenties van afstudeerders. Maar bij expertiseontwikkeling zijn ook andere zaken van belang: netwerken, sociaal kapitaal en het vermogen tot learning-on-the-job. In haar afscheidsrede zal Els Boshuizen deze invalshoeken verder exploreren.
Op 29 mei 2015 houdt prof. dr. Els Boshuizen haar afscheidsrede. Daarin keert ze terug naar het onderwerp van haar oratie: de kloof tussen opleiden en werk. Om deze kloof te overbruggen werd de afgelopen decennia steeds gekeken naar het individu: de kennis, vaardigheden en competenties van afstudeerders. Maar bij expertiseontwikkeling zijn ook andere zaken van belang: netwerken, sociaal kapitaal en het vermogen tot learning-on-the-job. In haar afscheidsrede zal Els Boshuizen deze invalshoeken verder exploreren. lees verder

Presentatie tijdens PerDis conferentie over leren via displays

19-05-15 Nieuwsbericht
Dirk Börner, onderzoeker bij het Welten-instituut presenteert tijdens de PerDis 2015 in Saarbrücken een paper over 'ambient displays'. De paper, geschreven door Dirk Börner, prof. Marco Kalz en prof. Marcus Specht, onderzoekt de interactie tussen gebruikers en omgevingsschermen en evalueert het gebruik ervan in een leercontext. De presentatie is getiteld: 'They want to tell us: Attention-aware Design and Evaluation of Ambient Displays for Learning'.
Dirk Börner, onderzoeker bij het Welten-instituut presenteert tijdens de PerDis 2015 in Saarbrücken een paper over 'ambient displays'. De paper, geschreven door Dirk Börner, prof. Marco Kalz en prof. Marcus Specht, onderzoekt de interactie tussen gebruikers en omgevingsschermen en evalueert het gebruik ervan in een leercontext. De presentatie is getiteld: 'They want to tell us: Attention-aware Design and Evaluation of Ambient Displays for Learning'. lees verder

Hoe kun je jonge parlementariërs trainen in presenteren en debatteren?

19-05-15 Nieuwsbericht
Onderzoekers van het Welten-instituut presenteren een paper tijdens CSEDU 2015, de internationale conferentie over computerondersteund onderwijs. De paper is getiteld 'Feedback Design in Multimodal Dialogue Systems' en is geschreven door Peter van Rosmalen, Dirk Börner en Jan Schneider van het Welten-instituut samen met Volha Petukhova van Saarland University en Joy Van Helvert van de Universiteit van Essex. De paper bespreekt het ontwerp en de ontwikkeling van de educatieve aspecten van een multimodaal dialoogsysteem om jonge parlementariers te trainen in presenteren en debatteren.
Onderzoekers van het Welten-instituut presenteren een paper tijdens CSEDU 2015, de internationale conferentie over computerondersteund onderwijs. De paper is getiteld 'Feedback Design in Multimodal Dialogue Systems' en is geschreven door Peter van Rosmalen, Dirk Börner en Jan Schneider van het Welten-instituut samen met Volha Petukhova van Saarland University en Joy Van Helvert van de Universiteit van Essex. De paper bespreekt het ontwerp en de ontwikkeling van de educatieve aspecten van een multimodaal dialoogsysteem om jonge parlementariers te trainen in presenteren en debatteren. lees verder

NRO financiert vijfjarig onderzoek OU en UU naar open online onderwijs

18-05-15 Nieuwsbericht
Onderzoekers van de Open Universiteit en Universiteit Utrecht gaan vijf jaar lang onderzoek doen naar open en online hoger onderwijs. Het onderzoek moet leiden tot wetenschappelijk onderbouwde, praktische adviezen voor de onderwijspraktijk over het aanbieden van dit type onderwijs en over de strategische impact voor de organisatie. Het project heeft een looptijd van 5 jaar. Het NRO en het ministerie van OCW stellen hiervoor in totaal € 1.350.000 beschikbaar.
Onderzoekers van de Open Universiteit en Universiteit Utrecht gaan vijf jaar lang onderzoek doen naar open en online hoger onderwijs. Het onderzoek moet leiden tot wetenschappelijk onderbouwde, praktische adviezen voor de onderwijspraktijk over het aanbieden van dit type onderwijs en over de strategische impact voor de organisatie. Het project heeft een looptijd van 5 jaar. Het NRO en het ministerie van OCW stellen hiervoor in totaal € 1.350.000 beschikbaar. lees verder