Lees voor

Zoeken

Zoeken

Online masterclass over robots in de zorg

18-09-14 Nieuwsbericht
Op 2 oktober 2014 organiseert de Open Universiteit van 11.00 12.00 uur een online live masterclass over robots in de zorg. Diverse toepassingen van de inzet van robots, zoals robotdieren, in de zorg worden gepresenteerd. Daarbij komen vragen naar voren, zoals: Accepteren we een robot zoals we een professionele menselijke hulpverlener accepteren? De masterclass vindt plaats in het kader van U-meet 2014. Deelname aan de masterclass is kosteloos.
Op 2 oktober 2014 organiseert de Open Universiteit van 11.00 12.00 uur een online live masterclass over robots in de zorg. Diverse toepassingen van de inzet van robots, zoals robotdieren, in de zorg worden gepresenteerd. Daarbij komen vragen naar voren, zoals: Accepteren we een robot zoals we een professionele menselijke hulpverlener accepteren? De masterclass vindt plaats in het kader van U-meet 2014. Deelname aan de masterclass is kosteloos. lees verder

Speciale uitgave over didactiek in open en online onderwijs

18-09-14 Nieuwsbericht
SURF en de special interest group Open Education hebben een speciale uitgave gepubliceerd gewijd aan de do's en dont's van didactiek in open en online onderwijs. Peter Sloep en Robert Schuwer, onderzoekers van de Open Universiteit, leverden een bijdrage.
SURF en de special interest group Open Education hebben een speciale uitgave gepubliceerd gewijd aan de do's en dont's van didactiek in open en online onderwijs. Peter Sloep en Robert Schuwer, onderzoekers van de Open Universiteit, leverden een bijdrage. lees verder

Online masterclass onderzoekend leren

18-09-14 Nieuwsbericht
Op woensdag 24 september 2014 start de gratis online masterclass 'How to use weSPOT technology for inquiry based learning?'. Leren zou moeten gaan over het plezier van ontdekken. Onderzoekend leren maakt dat leerlingen die ervaring meemaken. Deze Engelstalige masterclass bouwt voort op de resultaten weSPOT, een Europees onderzoeksproject dat een model voor onderzoekend leren heeft ontwikkeld en instrumenten om dit soort leren te organiseren.
Op woensdag 24 september 2014 start de gratis online masterclass 'How to use weSPOT technology for inquiry based learning?'. Leren zou moeten gaan over het plezier van ontdekken. Onderzoekend leren maakt dat leerlingen die ervaring meemaken. Deze Engelstalige masterclass bouwt voort op de resultaten weSPOT, een Europees onderzoeksproject dat een model voor onderzoekend leren heeft ontwikkeld en instrumenten om dit soort leren te organiseren. lees verder

Leerlingen Sint-Janscollege ontwerpen kolonie op Mars

18-09-14 Nieuwsbericht
De eerstejaars van het tweetalige atheneum van het Sint-Janscollege in Hoensbroek gaan dit jaar voor het vak Science een ontwerp maken voor een kolonie op Mars. Ze moeten daarvoor onderzoeken wat er in zo'n kolonie nodig is om te overleven. Daarvoor hebben ze de kennis van het vak Science nodig, maar ook 21e-eeuwse vaardigheden zoals onderzoeken, reflecteren en samenwerken. Het Sint-Janscollege werkt hiervoor samen met het Welten-instituut van de Open Universiteit. Dit instituut heeft een leeromgeving ontwikkeld die docenten en leerlingen helpt om op een onderzoekende manier te leren.
De eerstejaars van het tweetalige atheneum van het Sint-Janscollege in Hoensbroek gaan dit jaar voor het vak Science een ontwerp maken voor een kolonie op Mars. Ze moeten daarvoor onderzoeken wat er in zo'n kolonie nodig is om te overleven. Daarvoor hebben ze de kennis van het vak Science nodig, maar ook 21e-eeuwse vaardigheden zoals onderzoeken, reflecteren en samenwerken. Het Sint-Janscollege werkt hiervoor samen met het Welten-instituut van de Open Universiteit. Dit instituut heeft een leeromgeving ontwikkeld die docenten en leerlingen helpt om op een onderzoekende manier te leren. lees verder

Informatica voor havo en vwo op de schop onder leiding van OU-informaticus

18-09-14 Nieuwsbericht
Het examenprogramma voor het keuzevak informatica in de bovenbouw havo/vwo gaat volledig op de schop. Een vernieuwingscommissie geleid door Erik Barendsen, hoogleraar aan de Open Universiteit en universitair hoofddocent aan de Radboud Universiteit, gaat ervoor zorgen dat scholieren de digitale wereld in de toekomst beter begrijpen en er zelf aan kunnen bijdragen.
Het examenprogramma voor het keuzevak informatica in de bovenbouw havo/vwo gaat volledig op de schop. Een vernieuwingscommissie geleid door Erik Barendsen, hoogleraar aan de Open Universiteit en universitair hoofddocent aan de Radboud Universiteit, gaat ervoor zorgen dat scholieren de digitale wereld in de toekomst beter begrijpen en er zelf aan kunnen bijdragen. lees verder
1| 2| 3| ...| Volgende pagina|