-
Your Academy
-
11,5 EC
-
Taal Nederlands
-
Start maart 2021
-
11,5 EC
-
Inschrijfduur 11 maanden
-
€ 4.010,- (eenmalig) / € 4.110,- (10 termijnen)
-
Mix van online en face 2 face bijeenkomsten
-
Utrecht
-
€ 250,- vroegboekkorting
Wat leer je in deze opleiding?
Voor wie is de opleiding bedoeld?
Een CPP volgen bij Your Academy betekent …
- een mix tussen theorie en praktijk
- studeren op academisch niveau
- een combinatie van online activerende onderwijs en/of contactmomenten
- in je eigen tempo, flexibel en online studeren
- begeleiding door inhoudsdeskundige universitair docenten
- na succesvolle afronding een CPP diploma
- een programma opgebouwd uit meerdere CPC’s
- een eerste stap richting een mogelijke MBA
Opbouw
De volledige opleiding bestaat uit twee onderdelen, die je ook afzonderlijk kunt volgen.
Deel 1: Objectgeoriënteerd programmeren met Java (11,5 EC)
In deel 1, Objectgeoriënteerd programmeren met Java, leer je de basiskennis en -vaardigheden die een Javaprogrammeur moet beheersen. Dit deel bestaat uit vier modulen:
Inleiding objectgeoriënteerde analyse en ontwerp met UML (2 EC)
Je raakt bekend met de beginselen van objectoriëntatie en het analyseren en ontwerpen van objectgeoriënteerde informatiesystemen. Om de resultaten van analyse en ontwerp vast te leggen wordt de Unified Modeling Language (UML) gebruikt.
Objectgeoriënteerd programmeren (5 EC)
Je begint met programmeren in Java. Je leert om vanuit een gegeven specificatie zelfstandig een objectgeoriënteerd programma te ontwerpen en implementeren in Java. Je gebruikt hierbij de uitgebreide Javabibliotheek.
Overerving en foutafhandeling (2,5 EC)
Je bouwt je kennis een vaardigheden van objectoriëntatie en Java verder uit. De programma’s worden groter en complexer. Daarbij wordt een goed ontwerp steeds belangrijker. De behandelde onderwerpen zijn onder meer: overerving, interfaces, polymorfisme, generieke klassen en het afhandelen van fouten.
Inleiding datastructuren en algoritmen (2 EC)
Je maakt kennis met datastructuren zoals tabellen en bomen, aan de hand van de collection classes uit de Javabibliotheek. Verder wordt gekeken naar algoritmen om efficiënt problemen op te lossen.