ALG_MicroM_Activeren_in_OnlineOnderwijs_15234_head_large.jpg
Micromodule 2: Activeren in online onderwijs
Deze micromodule laat zien in welke stappen onderwijs gemaakt en gegeven wordt. Welke vorm het onderwijs dat je ontwikkelt ook zal aannemen, de stappen blijven gelijk. Of het nou gaat om het maken van een lessenreeks in de klas of een online cursus. Onze stelling is dat goed onderwijs altijd activerend is: door actief met de stof bezig te zijn wordt de stof beter verwerkt en kunnen hogere orde leerdoelen bereikt worden.

Is het maken van online onderwijs dan precies hetzelfde als het maken van klassikaal onderwijs? In deze module laten we zien wat de verschillen en overeenkomsten zijn. Aan bod komt hoe online onderwijs mogelijkheden biedt en zich heel goed leent voor het activerend maken van onderwijs.

Aan de hand van zes kernvragen laten we je nadenken over hoe je goed activerend online onderwijs maakt en laten we je verschillende vormen van online leeractiviteiten ervaren.

Praktisch

De begeleide periode van deze micromodule is inmiddels afgesloten. Maar de content is beschikbaar. Je kunt hem dus nog (zonder begeleiding) volgen. Op de modulesite staan teksten, filmpjes en activiteiten. En je kunt er de discussies en blogs van medestudenten en begeleiders terugvinden.

Ga naar micromodule 2

Studietijd: 2 tot 4 uur

Kosten: Geen

Blijf op de hoogte

De micromodules zijn ontwikkeld door de faculteit Onderwijswetenschappen. Heb je belangstelling voor onze activiteiten? Meld je dan aan voor onze maandelijkse nieuwsbrief.

Houd me op de hoogte