ALG_MicroM_VirtueleKlas_15233_head_large.jpg
Micromodule 4: De virtuele klas
In deze micromodule leer je hoe je de virtuele klas kunt inzetten in het onderwijs. Ervaren gebruikers van de virtuele klas vertellen hoe je een virtuele klas opzet en verzorgt.

Je bestudeert allereerst een zogenaamd modelvoorbeeld (modeling example) waarin ontwerp, ontwikkeling en uitvoering van een virtuele klassessie centraal staan. Vervolgens bediscussieer je dit voorbeeld met andere deelnemers aan deze module . In het tweede deel van de module ga je zelf aan de slag in de virtuele klas. Je volgt een virtuele klassessie en ervaart hoe het is om instructie te krijgen en in groep een opdracht uit te voeren. In deze sessie zullen we nader ingaan op sterktes en zwaktes van de virtuele klassoftware.

Praktisch

De begeleide periode van deze micromodule is inmiddels afgesloten. Maar de content is beschikbaar. Je kunt hem dus nog (zonder begeleiding) volgen. Op de modulesite staan teksten, filmpjes en activiteiten. En je kunt er de discussies en blogs van medestudenten en begeleiders terugvinden.

Ga naar micromodule 4

Studietijd: 2 tot 4 uur

Kosten: Geen

Blijf op de hoogte

De micromodules zijn ontwikkeld door de faculteit Onderwijswetenschappen. Heb je belangstelling voor onze activiteiten? Meld je dan aan voor onze maandelijkse nieuwsbrief.

Houd me op de hoogte