ALG_MicroM_OnderzoekOnlineOnderwijs_15237_head_large.jpg
Micromodule 6: Onderzoek over online onderwijs
Het onderzoek op het gebied van online onderwijs is heel breed en divers. Veel onderzoeken richten zich op de organisatie en de effectiviteit van MOOCs. Een ander belangrijk onderzoeksgebied is Learning analytics. Ook houden veel onderzoekers zich bezig met nieuwe technologieën en serious games of bijvoorbeeld online samenwerken en groepsparticipatie.

Wat komt er zoal aan bod?

In deze micromodule richten we ons voornamelijk op het onderzoek dat bij de Open Universiteit is of wordt uitgevoerd. Er komen verschillende onderzoekers aan het woord die onderzoek doen naar één van de aspecten van online onderwijs. Wat kan er op basis van dit onderzoek geconcludeerd worden over bijvoorbeeld de effectiviteit en het studiesucces van online onderwijs? En zijn er studentkarakteristieken aan te wijzen die succes of drop-out kunnen verklaren?  In deze module delen we onze kennis maar schetsen we ook de complexiteit van het onderzoek naar online onderwijs. Daarnaast vragen we de deelnemers om ook hun (praktijk)onderzoek naar aspecten van online onderwijs met ons en elkaar te delen. 

Praktisch

De micromodule is al gestart en de begeleide periode loopt tot 13 mei 2019. Maar je kunt nog aansluiten of, na 13 mei, de micromodule volgen zonder begeleiding. Op de modulesite staan teksten, filmpjes en activiteiten. En je kunt er de discussies en blogs van medestudenten en begeleiders terugvinden.

Ga naar micromodule 6

Studietijd: 2 tot 4 uur

Kosten: Geen

Blijf op de hoogte

De micromodules zijn ontwikkeld door de faculteit Onderwijswetenschappen. Heb je belangstelling voor onze activiteiten? Meld je dan aan voor onze maandelijkse nieuwsbrief.

Houd me op de hoogte