OW_SeamlessLearning_12220_head_large.jpg
Onderzoeksthema's
Het onderzoek van de vakgroep Leren en innoveren met ICT concentreert zich op vier onderzoeksthema's.

Educational games, gamification and simulation-based learning

Het ontwerpen, ontwikkelen, implementeren en evalueren van (serious) educatieve games, gameful interactieve media, evenals simulaties voor leren en professionele ontwikkeling om te onderzoeken hoe een diepgaand begrip van de kansen, mogelijkheden en grenzen van (serious) games kan worden ontwikkeld, gamification, evenals op simulatie gebaseerd leren.

Mobile and seamless learning design

Leerlingen worden, door (een combinatie) van mobiele en digitale technologie, gefaciliteerd om een continuïteit van leren te ervaren op verschillende plaatsen en (professionele) praktijken op verschillende tijdstippen, en om het beste te halen uit hun persoonlijke ervaringen in de (educatieve of professionele) praktijk.

Multimodal learning experiences

Nieuwe vormen van multimodale, embodied, tastbare interactie, verbeterde interactie tussen mens en object, wearables, sensor- en actuatortechnologieën en gesitueerde displays worden onderzocht op hun potentieel om leer- en ondersteuningsprocessen te verbeteren.

Artificial Intelligence for Education

Onderzoek naar het gebruik van AI-technologieën op hun potentieel om onderwijs- en leerprocessen te verbeteren. AI-technologieën staan op het punt om mainstream te worden in het dagelijks leven. AI for Education is gebouwd op leergegevens en beoogt de gegevens te gebruiken voor ondersteuning, begeleiding, feedback en individualisering van leerprocessen.

Educational robotics, computational thinking and STEM-learning

Het inzetten van educatieve robotica die een impact hebben op computational thinking leidt tot uitdagende ontwikkelmogelijkheden voor het onderwijs. Wij onderzoeken de invloed van variaties in programmeeromgevingen en verschillende modaliteiten van assessment.