Deze website gebruikt cookies (en daarmee vergelijkbare technieken) om het bezoek voor u nog makkelijker en persoonlijker te maken. Met deze cookies kunnen wij en derde partijen uw internetgedrag binnen en buiten onze website volgen en verzamelen.
Hiermee kunnen wij en derde partijen advertenties aanpassen aan uw interesses en kunt u informatie delen via social media.
Klik op 'Ik ga akkoord' om cookies te accepteren en direct door te gaan naar de website of klik op om uw voorkeuren voor cookies te wijzigen. Bekijk onze privacyverklaring voor meer informatie.
Presteren in de klas is niet hetzelfde als leren op lange termijn
4 maart 2019 start in Brussel de driedaagse masterclass Lesgeven met impact, georganiseerd door schoolmakers.be. Tim Surma, onderzoeker bij het Welten-instituut verzorgt, de inleiding van de masterclass. Daarbij zoomt hij onder andere in op het verschil tussen presteren in de klas en leren op lange termijn.

Tim Surma verduidelijkt in zijn inleiding zowel theoretisch als praktisch hoe leerstrategieën als ‘gespreid leren’ een meerwaarde kunnen betekenen voor leraren die hun klas effectiever kunnen maken. Na de introductie van Surma gaan de deelnemers aan de slag met thema’s als hoe leren werkt, gedifferentieerd lesgeven, evaluatie en onderwijsdesign.

De masterclass vindt plaats op 4 en 5 maart 2019 met een terugkomdag op 7 mei in Brussel. Voor meer informatie kunt u terecht op de website van schoolmakers.be.