null RAGE als eerste in de publieksstemming door naar de finale

OW_RAGE_juni17_head_large.jpg
RAGE als eerste in de publieksstemming door naar de finale
Het RAGE project, een project geleid door het Welten-instituut dat herbruikbare software componenten ontwikkelt voor toegepaste games, is als eerste geëindigd in de publieksstemming voor de beste 'Early Stage Innovation'. Dit is een van de categorieën van de jaarlijkse Innovation Radar Prize, een Europese prijs voor veelbelovende innovaties en innovatoren. Met 2.169 stemmen is RAGE de eerste van de vier finalisten in de categorie.

 

Finale

De finalisten werden uitgenodigd om op donderdag 9 november 2017 tijdens de ICT Proposers’ Day in Budapest een pitch te geven over hun project voor een jury van experts en meer dan 2000 conferentiedeelnemers. Zij beslisten wie de winnaar wordt van de Innovation Radar Prize 2017. RAGE heeft niet gewonnen, maar het project team is trots op de steun van het publiek en de kans om hun project aan dit publiek te hebben kunnen voorstellen.

Veelbelovende innovaties en innovatoren

De Innovation Radar is een initiatief van het Directoraat-Generaal CONNECT van de Europese Unie. Het doel is om actief veelbelovende door de EU gefinancierde innovaties en innovatoren op te sporen en hen te helpen om hun innovatie uit het lab naar de markt te krijgen. Het RAGE-project was een van 10 geselecteerde innovaties die in aanmerking kwamen voor de prijs in de categorie 'Early Stage Innovation'. De stemmen van het publiek hebben de lijst ingekort tot vier innovatoren die de pitch mogen geven in Budapest tijdens de ICT Proposers’ Day. De uiteindelijke winnaar is donderdagavond 9 november 2017 bekendgemaakt.

Over RAGE

RAGE ontwikkelt herbruikbare softwarecomponenten waarmee toegepaste (serious) games makkelijker, sneller en goedkoper geproduceerd kunnen worden. Op de projectwebsite staan inmiddels ruim 30 componenten die iedere gamesontwikkelaar kan gebruiken. Het Welten-instituut van de Open Universiteit leidt het project waar 19 partners uit 10 landen aan deelnemen. Onder de partners bevinden zich game studio’s, universiteiten maar ook trainingsorganisaties die toegepaste games gebruiken om de vaardigheid, employability en professionaliteit van de arbeidspotentieel te verbeteren. U leest meer over het RAGE-project op de projectsite. Of volg het project op Twitter account @RageAppliedGame.