Deze website gebruikt cookies (en daarmee vergelijkbare technieken) om het bezoek voor u nog makkelijker en persoonlijker te maken. Met deze cookies kunnen wij en derde partijen uw internetgedrag binnen en buiten onze website volgen en verzamelen.
Hiermee kunnen wij en derde partijen advertenties aanpassen aan uw interesses en kunt u informatie delen via social media.
Klik op 'Ik ga akkoord' om cookies te accepteren en direct door te gaan naar de website of klik op om uw voorkeuren voor cookies te wijzigen. Bekijk onze privacyverklaring voor meer informatie.
CPP_DataScience_head_large.jpg
Twee sprekers Open Universiteit op de Big Data Expo
Op 18 en 19 september 2019 vindt in Utrecht de Big Data Expo plaats. Op deze expositie spreken Martine Hermans, verbonden aan het onderdeel CAROU en Roland Ettema, verbonden aan de Bestuursdienst van de Open Universiteit.

Lezing Martine Hermans

Martine Hermans spreekt over CAROU, wat staat voor Center for Actionable Research van de Open Universiteit. Het is de missie van CAROU om technische en maatschappelijke innovatie in en samen met (overheids)organisaties, kennisinstellingen en zakenpartners te stimuleren en te ondersteunen. CAROU is georganiseerd in twee onderzoekslaboratoria (Data Science and Artificial Intelligence Lab & Social Innovation and Learning Lab) en focust zich sterk op een intensieve multidisciplinaire samenwerking met organisaties gevestigd op de Brightlands Smart Services Campus en daarbuiten.

Lezing Roland Ettema

De Open Universiteit kiest ervoor om binnen het BI domein proces mining centraal te stellen. Geen traditionele relationele tabellen meer maar tijdreeksen (time stamped data) als nieuw uitgangspunt voor management informatie. Roland Ettema gaat in hoe deze nieuwe aanpak tot dusver veel snelheid oplevert. Maar om dit te bereiken moest de Open Universiteit wel aan een aantal voorwaarden voldoen.

Over de Big Data Expo

De tweedaagse Big Data Expo heeft als doel om specialisten, uit verschillende big data-disciplines en van verrschillende niveaus, samen te brengen met jou. Om zo kennis en kunde te delen met een grote groep professionele bezoekers die op zoek is naar oplossingen om de grote stroom aan data inzichtelijk en relevant te maken.