Klachten
Uw klacht moet gaan over een situatie waartegen u geen administratief beroep of bezwaarschrift zou kunnen indienen. Het dient derhalve te gaan om een situatie waarvoor geen beslissing is afgegeven waaraan rechtsgevolgen verbonden zijn.
U kunt daarbij denken aan:
- de begeleiding van een studiegroep of bijeenkomst
- de verzending van het studiemateriaal
- de behandeling door een studiebegeleider of een andere medewerker
- gebrekkige of ontbrekende faciliteiten
- de bereikbaarheid van voorzieningen of medewerkers
- de manier waarop uw vraag is beantwoord
- het onzorgvuldig omgaan met correspondentie of dossiers
- onjuist verstrekte informatie.
Klachtenprocedure
De klachten die voor behandeling in aanmerking komen en de wijze waarop deze klachten worden behandeld, wordt gereguleerd door hoofdstuk 9 van de Algemene wet bestuursrecht en de klachtenregeling van de Open Universiteit.
U meldt uw klacht met behulp van het onderstaand meldingsformulier bij het 1-loket. U wordt door 1-loket op de hoogte gehouden van het verdere verloop.
Voorbeeld voor klacht