ALG_MicroM_VROnlineOnderwijs_15236_head_large.jpg
Micromodule 3: Virtual reality in online onderwijs
In deze module gaan we dieper in op Virtuele Realiteit (VR) en hoe je met deze technologie studenten kunt activeren. Een belangrijk stuk van deze module is uitgewerkt met deze technologie. Je zult dus een interview, vraaggesprekken en casussen kunnen beleven in Virtuele Realiteit.

In een eerste blok wordt deze nieuwe technologie gesitueerd. We doen dit door middel van een interview dat je in VR kunt observeren. Virtuele realiteit wordt vergeleken met Toegevoegde Realiteit (Engels: Augemented Reality). Verder staan we stil bij zowel technologische als onderwijskundige eigenschappen van deze technologie.

Belangrijk is dat je na deze cursus kunt inschatten voor welke activiteiten VR een oplossing kan bieden. We illustreren dit met een aantal casussen die volledig in een VR-omgeving uitgewerkt werden. Zo tonen we met de casus ‘Pitch’ hoe je een vaardigheid zoals presenteren kunt oefenen in VR. De casus ‘Maastricht’ focust op emersie en laat je een veldtrip beleven via VR. Hier neemt een docent je letterlijk mee naar de Sint-Janskerk in Maastricht en hij bekijkt samen met jou de architectuur.

Aan het einde van deze module zullen we je vragen om te reflecteren op VR en toetsen we of je begrijpt hoe je dit best in de praktijk kunt inzetten.

Praktisch

De begeleide periode van deze micromodule is inmiddels afgesloten. Maar de content is beschikbaar. Je kunt hem dus nog (zonder begeleiding) volgen. Op de modulesite staan teksten, filmpjes en activiteiten. En je kunt er de discussies en blogs van medestudenten en begeleiders terugvinden.

Ga naar micromodule 3

Studietijd: 2 tot 4 uur

Kosten: Geen

Blijf op de hoogte

De micromodules zijn ontwikkeld door de faculteit Onderwijswetenschappen. Heb je belangstelling voor onze activiteiten? Meld je dan aan voor onze maandelijkse nieuwsbrief.

Houd me op de hoogte