Lees voor

Zoeken

Zoeken

Oproep aan onderwijsprofessionals om hun case te presenteren op de EAPRIL conferentie

02-05-16 Nieuwsbericht
Van 22 tot 25 november 2016 vindt de jaarlijkse EAPRIL conferentie plaats. Het thema van dit jaar is: Challenges of the Digital Era for Education, Working and Learning: Researchers and Practitioners in Dialogue. Het congres heeft nadrukkelijk als doelstelling om onderzoek en praktijk te verbinden. Onderwijsprofessionals worden dan ook uitdrukkelijk uitgenodigd om er hun eigen case te presenteren en te bespreken met het EAPRIL publiek. <br />
Van 22 tot 25 november 2016 vindt de jaarlijkse EAPRIL conferentie plaats. Het thema van dit jaar is: Challenges of the Digital Era for Education, Working and Learning: Researchers and Practitioners in Dialogue. Het congres heeft nadrukkelijk als doelstelling om onderzoek en praktijk te verbinden. Onderwijsprofessionals worden dan ook uitdrukkelijk uitgenodigd om er hun eigen case te presenteren en te bespreken met het EAPRIL publiek.
lees verder

Tussen droom en daad, experts bevraagd

02-05-16 Nieuwsbericht
Er is iets aan het veranderen in de verwachtingen die we hebben over onderwijs, de onderwijsorganisaties en de docenten die er werken. We stellen steeds meer en vergeleken bij vroeger andere eisen te stellen. Ongeacht de oorzaken van de breed gedragen noodzaak tot verandering, doemt de vraag op hoe we die noodzakelijk geachte veranderingen het best vorm kunnen geven. Op 20 mei, tussen de oratie van Marjan Vermeulen en de afscheidsrede van Peter Sloep, organiseert het Welten-instituut het symposium Tussen droom en daad, experts bevraagd. Daarin gaan de aanwezigen aan de slag om zicht te krijgen op de manier waarop die veranderingen vorm zouden kunnen krijgen.
Er is iets aan het veranderen in de verwachtingen die we hebben over onderwijs, de onderwijsorganisaties en de docenten die er werken. We stellen steeds meer en vergeleken bij vroeger andere eisen te stellen. Ongeacht de oorzaken van de breed gedragen noodzaak tot verandering, doemt de vraag op hoe we die noodzakelijk geachte veranderingen het best vorm kunnen geven. Op 20 mei, tussen de oratie van Marjan Vermeulen en de afscheidsrede van Peter Sloep, organiseert het Welten-instituut het symposium Tussen droom en daad, experts bevraagd. Daarin gaan de aanwezigen aan de slag om zicht te krijgen op de manier waarop die veranderingen vorm zouden kunnen krijgen. lees verder

Masterstudente Onderwijswetenschappen geselecteerd voor het Hendrik Muller zomerseminar

02-05-16 Nieuwsbericht
OU-studente Annette van Valkengoed is geselecteerd voor het prestigieuze KNAW Hendrik Muller zomerseminar. Dit is een interactieve vierdaagse masterclass waarvoor masterstudenten, pas afgestudeerden en promovendi in de sociale geesteswetenschappen worden toegelaten. Van Valkengoed, masterstudente Onderwijswetenschappen, is één van de 22 geselecteerde deelnemers.
OU-studente Annette van Valkengoed is geselecteerd voor het prestigieuze KNAW Hendrik Muller zomerseminar. Dit is een interactieve vierdaagse masterclass waarvoor masterstudenten, pas afgestudeerden en promovendi in de sociale geesteswetenschappen worden toegelaten. Van Valkengoed, masterstudente Onderwijswetenschappen, is één van de 22 geselecteerde deelnemers. lees verder

Beste paper en beste poster op de LAK16 conferentie in Edinburgh

02-05-16 Nieuwsbericht
Tijdens de 6e internationale conferentie Learning Analytics &amp; Knowledge in Edinburgh gingen de prijs voor beste paper én de prijs voor beste poster naar onderzoekers van het Welten-instituut. De paper van Hendrik Drachsler over privacy en learning analytics werd uit de 280 inzendingen verkozen tot beste paper. Maren Scheffel sleepte de prijs voor de beste poster in de wacht met haar poster over The Dutch xAPI Experience.
Tijdens de 6e internationale conferentie Learning Analytics & Knowledge in Edinburgh gingen de prijs voor beste paper én de prijs voor beste poster naar onderzoekers van het Welten-instituut. De paper van Hendrik Drachsler over privacy en learning analytics werd uit de 280 inzendingen verkozen tot beste paper. Maren Scheffel sleepte de prijs voor de beste poster in de wacht met haar poster over The Dutch xAPI Experience. lees verder

Educatieve Agenda Limburg start een webtijdschrift

02-05-16 Nieuwsbericht
Ervaringen delen, samen leren en elkaar inspireren: dat zijn de ambities van het digitale tijdschrift van de Educatieve Agenda Limburg. In deze online omgeving staat het onderwijs in de provincie Limburg centraal. De inhoud wordt vormgegeven door leerkrachten, onderzoekers, schoolbestuurders, interne begeleiders, leerlingen, ouders, beleidsambtenaren en ieder ander die het Limburgse onderwijs een warm hart toedraagt.
Ervaringen delen, samen leren en elkaar inspireren: dat zijn de ambities van het digitale tijdschrift van de Educatieve Agenda Limburg. In deze online omgeving staat het onderwijs in de provincie Limburg centraal. De inhoud wordt vormgegeven door leerkrachten, onderzoekers, schoolbestuurders, interne begeleiders, leerlingen, ouders, beleidsambtenaren en ieder ander die het Limburgse onderwijs een warm hart toedraagt. lees verder