Lees voor

Zoeken

Zoeken

Promovenda: jezelf overhoren effectievere leerstrategie dan markeren of herhalen

26-08-16 Nieuwsbericht
Studenten die een tekst bestuderen doen dat vaak door de tekst herhaaldelijk door te nemen of door belangrijke informatie te markeren. Zij denken dat deze technieken het meest effectief zijn, waarschijnlijk ook omdat ze makkelijk toepasbaar zijn. Promovenda Pauline Reijners laat zien dat er andere, effectievere technieken zijn. Zoals technieken die het ophalen van eerder opgeslagen informatie uit het geheugen stimuleren. Op vrijdag 2 september 2016 verdedigt Reijners haar proefschrift, getiteld 'Retrieval as a cognitive and metacognitive study technique to learn from expository text'. Ze doet dat bij de faculteit Psychologie en onderwijswetenschappen aan de Open Universiteit.
Studenten die een tekst bestuderen doen dat vaak door de tekst herhaaldelijk door te nemen of door belangrijke informatie te markeren. Zij denken dat deze technieken het meest effectief zijn, waarschijnlijk ook omdat ze makkelijk toepasbaar zijn. Promovenda Pauline Reijners laat zien dat er andere, effectievere technieken zijn. Zoals technieken die het ophalen van eerder opgeslagen informatie uit het geheugen stimuleren. Op vrijdag 2 september 2016 verdedigt Reijners haar proefschrift, getiteld 'Retrieval as a cognitive and metacognitive study technique to learn from expository text'. Ze doet dat bij de faculteit Psychologie en onderwijswetenschappen aan de Open Universiteit. lees verder

Promotie Pauline Reijners

24-08-16 Nieuwsbericht
Op vrijdag 2 september 2016 om 13.30 uur verdedigt Pauline Reijners van de faculteit Psychologie en onderwijswetenschappen haar proefschrift met als titel: Retrieval as a Cognitive and Metacognitive Study Technique to Learn from Expository Text.
Op vrijdag 2 september 2016 om 13.30 uur verdedigt Pauline Reijners van de faculteit Psychologie en onderwijswetenschappen haar proefschrift met als titel: Retrieval as a Cognitive and Metacognitive Study Technique to Learn from Expository Text. lees verder

Kirschner naar ResearchED Londen

09-08-16 Nieuwsbericht
Prof. dr. Paul Kirschner is een van de sprekers op de 4e National ResearchEd conferentie die plaatsvindt op 10 september 2016 in London. ResearchED is een grassroots beweging voor en door docenten met als doel de kloof tussen onderwijsonderzoek en onderwijspraktijk te dichten en pseudowetenschap tegen te gaan. Ze doen dit door de beste sprekers uit onderwijs en onderzoek in Groot Brittanië en erbuiten uit te nodigen.
Prof. dr. Paul Kirschner is een van de sprekers op de 4e National ResearchEd conferentie die plaatsvindt op 10 september 2016 in London. ResearchED is een grassroots beweging voor en door docenten met als doel de kloof tussen onderwijsonderzoek en onderwijspraktijk te dichten en pseudowetenschap tegen te gaan. Ze doen dit door de beste sprekers uit onderwijs en onderzoek in Groot Brittaniƫ en erbuiten uit te nodigen. lees verder

Eerste resultaten Food2Learn onderzoek gepresenteerd in Zuid-Afrika

02-08-16 Nieuwsbericht
Tijdens de ISSFAL 2016 conferentie presenteren Inge van der Wurff en Renate de Groot de eerste resultaten van het Food2Learn onderzoek. Food2Learn kijkt naar de invloed van krillolie (een bron van omega-3 vetzuren) op cognitie, mentaal welbevinden en school prestaties van gezonde jongeren.
Tijdens de ISSFAL 2016 conferentie presenteren Inge van der Wurff en Renate de Groot de eerste resultaten van het Food2Learn onderzoek. Food2Learn kijkt naar de invloed van krillolie (een bron van omega-3 vetzuren) op cognitie, mentaal welbevinden en school prestaties van gezonde jongeren. lees verder

MOOC Puberbrein opengesteld voor zelfstudie

02-08-16 Nieuwsbericht
Tijdens de zomermaanden is de door het Welten-instituut ontwikkelde MOOC Brein, leefstijl en leren opengesteld als een zelfstudieversie. In het voorjaar hebben ruim 1500 deelnemers deze MOOC gevolgd in de live versie, met live sessies, opdrachten en forumsessies. De opnamen van alle sessies en alle opdrachten zijn nu online gezet zodat wie wil de MOOC in eigen tempo kan doorlopen. In deze zelfstudieversie is er geen ondersteuning van de docenten van de MOOC. Ook deze zelfstudieversie is gratis.
Tijdens de zomermaanden is de door het Welten-instituut ontwikkelde MOOC Brein, leefstijl en leren opengesteld als een zelfstudieversie. In het voorjaar hebben ruim 1500 deelnemers deze MOOC gevolgd in de live versie, met live sessies, opdrachten en forumsessies. De opnamen van alle sessies en alle opdrachten zijn nu online gezet zodat wie wil de MOOC in eigen tempo kan doorlopen. In deze zelfstudieversie is er geen ondersteuning van de docenten van de MOOC. Ook deze zelfstudieversie is gratis. lees verder