Lees voor

Zoeken

Zoeken

Masterclass over twee UNESCO leerstoelen rond open onderwijs

16-01-17 Nieuwsbericht
Eind 2016 heeft UNESCO twee nieuwe UNESCO leerstoelen toegekend. Bij Fontys Hogescholen is de leerstoel 'OER and their Adoption by Teachers, Learners and Institutions' van start gegaan en bij de Open Universiteit is de leerstoel 'Open Education' ingesteld. Op 27 januari 2017 vindt een gratis online masterclass plaats waarin de twee leerstoelhouders de betekenis van Open Education en OER bespreken in relatie met de UNESCO sustainable development goal 4: Ensure inclusive and quality education for all and promote lifelong learning.
Eind 2016 heeft UNESCO twee nieuwe UNESCO leerstoelen toegekend. Bij Fontys Hogescholen is de leerstoel 'OER and their Adoption by Teachers, Learners and Institutions' van start gegaan en bij de Open Universiteit is de leerstoel 'Open Education' ingesteld. Op 27 januari 2017 vindt een gratis online masterclass plaats waarin de twee leerstoelhouders de betekenis van Open Education en OER bespreken in relatie met de UNESCO sustainable development goal 4: Ensure inclusive and quality education for all and promote lifelong learning. lees verder

UNESCO leerstoel Open Education bij de Open Universiteit

16-01-17 Nieuwsbericht
UNESCO heeft de leerstoel over Open Education toegekend aan de Open Universiteit. Leerstoelhouder is prof. dr. Marco Kalz. De leerstoel richt zich op het toegankelijk maken van (hoger) onderwijs met behulp van digitale technologie. Op 27 januari 2017 verzorgt de OU samen met de Nationale UNESCO Commissie een masterclass, waarin onder andere het werk van de leerstoel wordt geïntroduceerd.
UNESCO heeft de leerstoel over Open Education toegekend aan de Open Universiteit. Leerstoelhouder is prof. dr. Marco Kalz. De leerstoel richt zich op het toegankelijk maken van (hoger) onderwijs met behulp van digitale technologie. Op 27 januari 2017 verzorgt de OU samen met de Nationale UNESCO Commissie een masterclass, waarin onder andere het werk van de leerstoel wordt geïntroduceerd. lees verder

SafePAT: een nieuw Europees project op gebied van patiëntveiligheid

10-01-17 Nieuwsbericht
In februari 2017 start een nieuw Europees project getiteld SafePAT. Doel van SafePAT is het vergroten van de patiëntveiligheid door het verkleinen van de risico's bij patiëntopname, -overdracht en ontslag. Dit gebeurt door de beste praktijkvoorbeelden die er in Europa te vinden zijn bij elkaar te brengen en te standaardiseren. Het Welten-instituut is een van de projectpartners.
In februari 2017 start een nieuw Europees project getiteld SafePAT. Doel van SafePAT is het vergroten van de patiëntveiligheid door het verkleinen van de risico's bij patiëntopname, -overdracht en ontslag. Dit gebeurt door de beste praktijkvoorbeelden die er in Europa te vinden zijn bij elkaar te brengen en te standaardiseren. Het Welten-instituut is een van de projectpartners. lees verder

Bekijk de mini-colleges van onderzoekers Welten-universiteit bij Universiteit van Nederland

23-12-16 Nieuwsbericht
Waarom kun je beter je markeerstift weggooien als je écht iets wilt leren? Wat moet je de dag voor je tentamen doen behalve leren? Kun je nu beter wel of niet multitasken? Waarom is het zo moeilijk om beslissingen over je toekomst te nemen? De week voor kerst gaven onderzoekers van het Welten-instituut mini-colleges bij de Universiteit van Nederland waarin ze deze vragen beantwoordden. Bekijk de opnames.
Waarom kun je beter je markeerstift weggooien als je écht iets wilt leren? Wat moet je de dag voor je tentamen doen behalve leren? Kun je nu beter wel of niet multitasken? Waarom is het zo moeilijk om beslissingen over je toekomst te nemen? De week voor kerst gaven onderzoekers van het Welten-instituut mini-colleges bij de Universiteit van Nederland waarin ze deze vragen beantwoordden. Bekijk de opnames. lees verder

Laagopgeleide jongeren moeten sociale media beter leren gebruiken

19-12-16 Nieuwsbericht
Laagopgeleide jongeren maken geen gebruik van de mogelijkheden die sociale media bieden voor bijvoorbeeld sociale participatie en het vinden van werk. Daardoor groeit de kloof op het gebied van sociale en loopbaanontwikkeling tussen lager en hoger opgeleiden. Docenten in het MBO zouden daarom meer aandacht moeten besteden aan het gebruik van sociale media in dit kader. Dit stelt Paulo Moekotte in zijn proefschrift met de titel 'Exploring Learning Technologies and Social Media voor VET Students at Risk. Hij promoveert op donderdag 22 december 2016 om 16.00 uur aan de Open Universiteit in Heerlen.
Laagopgeleide jongeren maken geen gebruik van de mogelijkheden die sociale media bieden voor bijvoorbeeld sociale participatie en het vinden van werk. Daardoor groeit de kloof op het gebied van sociale en loopbaanontwikkeling tussen lager en hoger opgeleiden. Docenten in het MBO zouden daarom meer aandacht moeten besteden aan het gebruik van sociale media in dit kader. Dit stelt Paulo Moekotte in zijn proefschrift met de titel 'Exploring Learning Technologies and Social Media voor VET Students at Risk. Hij promoveert op donderdag 22 december 2016 om 16.00 uur aan de Open Universiteit in Heerlen. lees verder