Deze website gebruikt cookies (en daarmee vergelijkbare technieken) om het bezoek voor u nog makkelijker en persoonlijker te maken. Met deze cookies kunnen wij en derde partijen uw internetgedrag binnen en buiten onze website volgen en verzamelen.
Hiermee kunnen wij en derde partijen advertenties aanpassen aan uw interesses en kunt u informatie delen via social media.
Klik op 'Ik ga akkoord' om cookies te accepteren en direct door te gaan naar de website of klik op om uw voorkeuren voor cookies te wijzigen. Bekijk onze privacyverklaring voor meer informatie.
Klachten
Uw klacht moet gaan over een situatie waartegen u geen administratief beroep of bezwaarschrift zou kunnen indienen. Het dient derhalve te gaan om een situatie waarvoor geen beslissing is afgegeven waaraan rechtsgevolgen verbonden zijn.

U kunt daarbij denken aan:

  • de begeleiding van een studiegroep of bijeenkomst
  • de verzending van het studiemateriaal
  • de behandeling door een studiebegeleider of een andere medewerker
  • gebrekkige of ontbrekende faciliteiten
  • de bereikbaarheid van voorzieningen of medewerkers
  • de manier waarop uw vraag is beantwoord
  • het onzorgvuldig omgaan met correspondentie of dossiers
  • onjuist verstrekte informatie.

Klachtenprocedure

De klachten die voor behandeling in aanmerking komen en de wijze waarop deze klachten worden behandeld, wordt gereguleerd door hoofdstuk 9 van de Algemene wet bestuursrecht en de klachtenregeling van de Open Universiteit.

U meldt uw klacht met behulp van het onderstaand meldingsformulier bij het 1-loket. U wordt door 1-loket op de hoogte gehouden van het verdere verloop.
Voorbeeld voor klacht