Deze website gebruikt cookies (en daarmee vergelijkbare technieken) om het bezoek voor u nog makkelijker en persoonlijker te maken. Met deze cookies kunnen wij en derde partijen uw internetgedrag binnen en buiten onze website volgen en verzamelen.
Hiermee kunnen wij en derde partijen advertenties aanpassen aan uw interesses en kunt u informatie delen via social media.
Klik op 'Ik ga akkoord' om cookies te accepteren en direct door te gaan naar de website of klik op om uw voorkeuren voor cookies te wijzigen. Bekijk onze privacyverklaring voor meer informatie.
Mindfulness in werk, privé en studie

Veel mensen ervaren hun leven als een aaneenschakeling van verplichtingen. De combinatie van werk, persoonlijk leven én een studie kan spanning, maar ook langdurige stress opleveren. Als je de overtuiging hebt: ‘Pas als ik aan alle verplichtingen heb voldaan, kan ik ontspannen’, staat de strijd met de to-do’s centraal in je leven. Dat gaat ten koste van bewuste aandacht en plezier in wat je doet.

Een eerste aanzet om hier anders mee om te gaan, leer je in deze workshop Mindfulness in werk, privé en studie.

Voor wie is de workshop bedoeld?

Voor iedereen die wil werken aan het vergroten van aandacht en concentratie. En als je klachten hebt, zoals stress, angst, spanning en paniek die werk, leven en studie in de weg kunnen zitten.

Wat houdt de workshop in?

In deze ervaringsgerichte workshop maak je kennis met wat bewuste aandacht en concentratie kunnen betekenen in studie, werk en dagelijks leven. Je maakt kennis met oefeningen die de focus versterken en we bespreken jouw afleidingen. Je leert ook hoe je jouw focus terugpakt en je volledig kunt concentreren op datgene wat je op dat moment aan het doen bent.

Wat heb je geleerd als je hebt deelgenomen?

  • Je hebt geleerd hoe je de principes van bewuste aandacht in het dagelijks leven en tijdens je studie toepast.
  • Je hebt inzicht in de werking van de hersenen die je kunt gebruiken voor het ontwikkelen van nieuwe betere gewoonten.
  • Je kent verschillende oefeningen die je helpen je aandacht bewust te richten.
  • Je leert een ontspanningsoefening, die je bijvoorbeeld tijdens voorbereiding op een examen kan gebruiken.

Programma

18:00 Ontvangst met koffie en thee
18:15 Uitleg stress en evolutie brein
  Automatische piloot en (stress)reacties herkennen
  Bewust antwoorden
  Aandacht voor ademhaling en het lichaam, grenzen en mogelijkheden
20:35 Vragen
20:45 Afsluiting

 

video-impressie workshop