null STEMBUREAU Algemene openbare kennisgeving 1

ALG_UitslagITK_12075_head_large.jpg
STEMBUREAU Algemene openbare kennisgeving 1
In het verlengde van de berichtgeving in Modulair van 8 september 2017 en vooruitlopend op de berichtgeving in de Nieuwsbrieven en op de elektronische leeromgeving yOUlearn, deelt het Stembureau het volgende mee:
De reguliere zittingstermijn van de leden van de huidige Studentenraad eindigt per 31 december 2017. Daarom worden in het najaar van 2017 verkiezingen gehouden voor de Studentenraad.
Ingevolge het op 22 maart 2016 door het College van bestuur en na instemming hierop van de Studentenraad op 15 maart 2016 vastgestelde Kiesreglement Studentenraad (U2015/7023 JFE/JNI) is het Stembureau belast met de organisatie en coördinatie van de verkiezingen van de Studentenraad.

De verkiezingen voor de leden van de Studentenraad worden digitaal georganiseerd en zijn gepland in de periode van
vrijdag 8 december 2017, 07.00 uur t/m vrijdag 15 december 2017, 23.59 uur.
 

Bevoegdheden Studentenraad

De bevoegdheden van de Studentenraad zijn geregeld in Hoofdstuk 11, paragraaf 4 Medezeggenschap van de Wet op het Hoger onderwijs en Wetenschappelijk Onderzoek (WHW).

Tijdpad verkiezingen

Ten behoeve van de geplande digitale verkiezingen voor de leden van de Studentenraad in de periode van 8 december 2017 tot en met 15 december 2017 heeft het Stembureau een tijdpad opgesteld, waaruit hierna de belangrijkste data worden bekendgemaakt:
dinsdag 17 oktober 2017, 19.00 uur t/m dinsdag 24 oktober 2017, 24.00 uur:

In deze periode staat op grond van artikel 12 Kiesreglement Studentenraad het register van kiesgerechtigden ter inzage op de verkiezingswebsite. In eerste instantie zullen alle studenten hiertoe persoonlijk per e-mailbericht worden benaderd, waarbij zij enkel hun individuele studentgegevens kunnen verifiëren.

Degene die een verbetering wenst van de over hem of haar opgenomen gegevens in het register van kiesgerechtigden, dient dat binnen de genoemde inzageperiode per e-mail kenbaar te maken aan het Stembureau: stembureau@ou.nl.
dinsdag 31 oktober 2017:

Op dinsdag 31 oktober 2017 beslist het Stembureau over ingediende verzoeken tot verbetering of ambtshalve verbetering van het register van kiesgerechtigden en stelt het register vast. Het Stembureau gaat er vanuit dat elke student verantwoordelijk is voor zijn of haar eigen registratie.

Algemene openbare kennisgeving (AOK-2) betreffende het register van kiesgerechtigden/informatie kandidaatstelling/bewilliging via de
verkiezingswebsite.

Kandidaatstelling


dinsdag 31 oktober 2017:
De periode van 31 oktober 2017, 12.00 uur tot en met donderdag 16 november 2017, 24.00 uur geldt als termijn voor de kandidaatstellingen via de verkiezingswebsite. (Artikel 16 Kiesreglement Studentenraad)

vrijdag 17 november 2017:
Zitting Stembureau ten behoeve van het onderzoek van de kandidaatstellingen. Indien nodig worden kandidaten over de uitkomst van dit onderzoek geïnformeerd. (Artikel 20 Kiesreglement Studentenraad)

vrijdag 17 november 2017 t/m vrijdag 24 november 2017:
In deze periode kunnen eventuele fouten bij de kandidaatstellingen worden hersteld. (Artikel 22 Kiesreglement Studentenraad)

vrijdag 1 december 2017:
Zitting Stembureau betreffende besluitvorming over de geldigheid van de kandidaatstellingen (Artikel 23 Kiesreglement Studentenraad) alsmede het bekendmaken van de kandidatenlijst via de website.
 

Verkiezingen


vrijdag 17 november 2017:
Zitting Stembureau betreffende vaststelling van de lijst van kandidaatstellingen. (Artikel 22 Kiesreglement Studentenraad)

vrijdag 24 november 2017:
Verzenden van e-mail aan iedere kiesgerechtigde student met informatie over de wijze van het uitbrengen van een digitale stem. (Artikel 30 Kiesreglement Studentenraad)

vrijdag 8 december 2017, 07.00 uur t/m vrijdag 15 december 2017, 24.00 uur:
Digitale verkiezingen voor de leden van de Studentenraad. (Hoofdstuk 7 Kiesreglement Studentenraad) pagina: 3/3

Openbare zitting Stembureau betreffende de uitslagbepaling en officiële bekendmaking van de uitslag van de verkiezingen via de verkiezingswebsite. (Hoofdstuk 7 Kiesreglement Studentenraad)

De zittingstermijn van de leden van de nieuw gekozen Studentenraad neemt een aanvang op 1 januari 2018 en eindigt op 31 december 2019.
 

Informatie


Meer informatie over de verkiezingen voor de leden van de Studentenraad zal gegeven worden via de verkiezingswebsite www.webelect.nl Tevens wordt verwezen naar de Algemene Openbare Kennisgevingen van het Stembureau, die op elektronische leeromgevingen van de OU zullen worden geplaatst. Waar nodig zal ook aandacht voor de verkiezingen worden gevraagd via de Studentennieuwsbrief Nieuwsplaza.
 

Reacties


Reacties gelieve te richten aan het Stembureau via het e-mailadres stembureau@ou.nl

Meer nieuwsberichten                                                                                                                Meer agenda items