ALG_Afgestudeerden_OW_14259_head_large.jpg
Onderwijswetenschappen 2018
   

19-11-2018 tot en met 11-01-2019

Wo masteropleiding Onderwijswetenschappen

mw. M. Azhimi MSc, Eindhoven
Afstudeeropdracht: Learning Analytics Dashboards en Reflectieve Activiteiten tijdens het Eerstejaars Praktijkvak Biologie. Het effect van dashboardvisualisaties en reflectieve activiteiten op zelfregulatie, motivatie, niveau van reflectie en prestatie.

mw. I.G.C. Beunckens MSc, Kortessem, België *
Afstudeeropdracht: Van Professional naar Onderwijsprofessional.Een ontwerponderzoek naar de curriculumontwikkeling van de Educatieve Graduaatsopleiding voor zij-instromers.

mw. A.H. van den Bos MSc, Leiden
Afstudeeropdracht: De Effecten van Anonieme en Niet-Anonieme Online Peer Review op Soorten Feedback en Revisie bij Schrijfvaardigheid in een Vreemde Taal.

dhr. J.F. Koppejan MSc, Zevenbergen
Afstudeeropdracht: Behoeften, Drijfveren en Motieven om Samen te Leren in Leernetwerken.

mw. I.M.C. Verhaagen MSc, Hilversum
Afstudeeropdracht: Executieve Functies bij Cognitief Talentvolle Leerlingen: het Effect van een Training over Plannings- en Onderzoeksvaardigheden.

08-09-2018 tot en met 16-11-2018

Wo masteropleiding Onderwijswetenschappen

dhr. R.J.P. Aarts MSc, Brunssum
Afstudeeropdracht: Bereik je doel! Onderzoek naar het effect van een interventie ter verbetering van de zelfregulerende vaardigheden van VMBO-leerlingen.

mw. C.J. van den Berg MSc, Woudenberg
Afstudeeropdracht: Bekwaam Genoeg om te Handelen? Een onderzoek naar of het zien van geblurde video's van verpleegtechnische handelingen van invloed is op de zelfbeoordeling door studenten.

dhr. P.M.M. Bisschops MSc, Mortsel, België
Afstudeeropdracht: De Invloed van Gehoorschade op Klasmanagement. Een Verkennende Casestudie over Auditieve Perceptie bij Leerkrachten met Gehoorschade.

dhr. W. Bosman MSc, Aalst, België
Afstudeeropdracht: Samen Leren van Leerlingenwerk. Een Onderzoek naar de Vraag of het Samen Leren van Leerlingenwerk door Leraren in het Lager Onderwijs een Effectieve Vorm van Professioneel Leren is.

mw. M. van Bruggen MSc, Haren
Afstudeeropdracht: De Relatie tussen het Werkgeheugen en Beginnende Leesvaardigheid bij Kinderen met een Taalontwikkelingsstoornis.

mw. M.H. Coenders-Kupers MSc, Arcen
Afstudeeropdracht: Maatregelen om computational Thinking te implementeren in funderend onderwijs Noodzakelijke Maatregelen om Computational Thinking te implementeren in funderend Onderwijs.Een Group Concept Mapping Studie.

mw. G.A.L. van Egmond-van Beelen MSc, Bennekom*
Afstudeeropdracht: Spel en Spelling. Effecten van een Gegamificeerd Digitaal Werkboek op Motivatie en Spellingvaardigheid van Basisschoolleerlingen.

mw. J.G.M. Haan MSc, Ewijk
Afstudeeropdracht: Gemotiveerd voor de klas in het mbo! Een mixed methods onderzoek naar docentmotivatie en motivatieversterkende interventies.

mw. A.C.C.M. de Jong MSc, Amsterdam
Afstudeeropdracht: Facebook in de Learning Blend als 'Scaffold' om de Motivatie te Verhogen in het Hoger Beroepsonderwijs.

dhr. J.G. Knuivers MSc, Nijmegen
Afstudeeropdracht: Zelfregulatie binnen gepersonaliseerd onderwijs en de rol van Learning Analytics: De case Monnickendam. Een onderzoek naar het effect van gepersonaliseerd leren op de zelfregulatie van leerlingen en hoe zij het gebruik van Learning Analytics ervaren.

mw. G. Krijgsman-van den Hoorn MSc, Elspeet
Afstudeeropdracht: Relaties tussen Sensorische Prikkelverwerking, Executief Functioneren en Schoolprestaties in het Basisonderwijs.

mw. C.V.A. Moortgat MSc, Lebbeke, België
Afstudeeropdracht: iPle click game: een pre-experimenteel onderzoek over het effect van een serious game op de muisvaardigheid van senioren.

mw. A. Pieters MSc, Zwolle
Afstudeeropdracht: Verbeteren van Schrijfvaardigheid van Studenten Sociaal Werk. Welke interventies zijn nodig om de schrijfvaardigheid van studenten te verbeteren?

mw. M. Plomp MSc, 's-Gravenhage
Afstudeeropdracht: Autonomie-ondersteuning volgens de Self-Determination Theory en de relatie met de culturele achtergrond van leerlingen in het voortgezet onderwijs.

mw. I. Vonk-Herwig MSc, Bleskensgraaf
Afstudeeropdracht: Sensorische Prikkelverwerking en de Samenhang met Relaties met andere Kinderen en de Leerkracht en Persoonlijkheidskenmerken bij Basisschoolkinderen van 8 tot en met 12 jaar.

mw. M. Zielhuis-van den Heuvel MSc, Leeuwarden
Afstudeeropdracht: Mastertheses Onderwijswetenschappen in de Onderwijspraktijk: De Invloed van Persoonlijke en Organisatorische Factoren op Valorisatie van Onderwijsonderzoek.

14-07-2018 tot en met 07-09-2018

Wo masteropleiding Onderwijswetenschappen

mw. E. van Beek-Sweep MSc, Rotterdam
Afstudeeropdracht: Ontwikkeling en validatie van een analyse-instrument voor het beoordelen van de kwaliteit van mindmaps binnen het Viewbrics project.

mw. V. Delva MSc, Lendelede, België
Afstudeeropdracht: Knowledge Sharing in a Te(a)mplate. Onderzoek naar Ondersteunende Middelen die Kennisdeling Bevorderen tijdens Bestaande Teamvergaderingen in een Ziekenhuissetting met de Focus op een Documentsjabloon.

mw. A. Goes MSc, Boxmeer
Afstudeeropdracht: Het Acute Effect van Sta-interventies op Cognitieve Prestaties in het Middelbaar Beroepsonderwijs.

mw. M. Grijpstra MSc, Haren
Afstudeeropdracht: Motiverende Online Leerplatforms. Een design onderzoek naar het inrichten van online leerplatforms die de intrinsieke motivatie van leerlingen bevorderen.

mw. L. Groothuis MSc, Zwolle
Afstudeeropdracht: Het Effect van het Stellen van Vragen aan Jezelf tijdens het Lezen van Internetinformatie op het Leesbegrip bij Basisschoolleerlingen.

mw. C.L. Hageman-Sonneveldt MSc, Leersum
Afstudeeropdracht: Het Effect van Staan tijdens een Les op de Executieve Functies van 17-jarige MBO-Studenten.

mw. M.N. Hasselman MSc, Enschede *
Afstudeeropdracht: Revisie als instrument voor verbetering van tekstkwaliteit. Een exploratieve studie naar de karakteristieken van revisies en de invloed van revisies op de tekstkwaliteit van schrijfopdrachten bij studenten in het hoger onderwijs.

mw. M. Heideman-de Boer MSc, Purmerend
Afstudeeropdracht: Opbrengstgericht Werken in de Klas met Leerlingen met Auditieve en Verstandelijke beperkingen.

mw. L.I.A. Henderickx MSc, Gent, België
Afstudeeropdracht: Professionalisering bij Lerarenopleiders: een Onderzoek naar de relatie tussen de Jobmotivatie van Lerarenopleiders en hun Professionele Ontwikkeling.

mw. J.V. van Hofwegen-'t Lam MSc, Rijen *
Afstudeeropdracht: Serieus Spel bij Defensie: Een Onderzoek naar de Invloed van Competitie op de Motivatie en het Leerresultaat bij het Jaarlijks Oefenprogramma Militaire Basisvaardigheden.

dhr. R.J.J. Kempers MSc, Rotterdam
Afstudeeropdracht: Correlaties tussen 'academic entitlement', 'frustation intolerance', 'locus of control', 'student personal responsibility', ‘consumer orientation' en ‘academic motivation' in het Nederlandse voortgezet onderwijs.

dhr. L.G.H.C. Lemmens MSc, Amstenrade
Afstudeeropdracht: Effectieve Begeleidingsinstrumenten ter Verbetering van de Aansluiting tussen Mbo en Hbo.

dhr. M.F. Lentink MSc, Brummen
Afstudeeropdracht: Wat beïnvloedt de intentie van docenten? Een onderzoek naar wat de gedragsintenties van docenten beïnvloed om aandacht te geven aan 21ste-eeuwse vaardigheden in het curriculum.

dhr. G. Meulendijks MSc, Wateringen *
Afstudeeropdracht: Impact van Thesisonderzoek op de Onderwijspraktijk Volgens Studenten Onderwijswetenschappen.

mw. M. Philippen-van Dijke MSc, Hillegom
Afstudeeropdracht: Onderzoekend Leren door Hedendaagse Kunst te Beschouwen via Mobile Augmented Reality.

mw. S.A. van der Plas-Halin MSc, Warmond
Afstudeeropdracht: De invloed van Transformationeel Leiderschap op de Toetsdruk van Leraren, via Self-efficacy.

mw. M. Schoof MSc, Breda
Afstudeeropdracht: Zo Werken Wij Hier! Een Kwalitatief Onderzoek naar Teamcultuur en Handelingsruimte van Teamleiders.

mw. C.J.M. Senders-Wijnen MSc, Meerle, België
Afstudeeropdracht: De Invloed van de iSelf aanpak op Leerkrachtvaardigheden ter bevordering van Zelfsturend Leren van Basisschoolleerlingen.

mw. P. Sleven MSc, Duiven *
Afstudeeropdracht: Gespreide Versus Aaneengesloten Oefening in het Economisch Domein.

dhr. M.P. Stuifbergen MSc, Leiden
Afstudeeropdracht: Het gebruik van een documentaire om het gevoel van beroepstrots van leraren en waardering voor leraren te bevorderen.

mw. J.J.M. Tammer MSc, Zeewolde
Afstudeeropdracht: Leidinggeven aan samenwerken. Een Kwalitatief Onderzoek naar de Relatie tussen de Leiderschapsstijl van de Teamleider en diens Uitvoering van het Teamgericht HRM-beleid.

dhr. W.J. Vuijk MSc, Haarlem
Afstudeeropdracht: 'Dan Maak Je Maar Zin'.. De Samenhang tussen Behoeftenondersteuning door Docenten en de Autonome en Gecontroleerde Motivatie van Leerlingen.

mw. M.A.J. van de Water MSc, 's-Hertogenbosch
Afstudeeropdracht: Het Effect van Hulpmiddelen bij Sensorische Prikkelverwerking op Schoolprestaties in het Praktijkonderwijs.

24-05-2018 tot en met 13-07-2018

Wo masteropleiding Onderwijswetenschappen

mw. B.C.M.J. Bruin-Brakenhoff MSc, Schoorl
Afstudeeropdracht: De Invloed van Matig Intensieve Fysieke Activiteiten op Cognitieve Vaardigheden bij Oudere Adolescenten.

mw. I.A.H. De Cock MSc, Sint-Gillis-Waas, België
Afstudeeropdracht: het Effect van Digitale Leermiddelen op de Interesse voor Wiskunde bij Leerlingen van het Tweede Jaar Secundair Onderwijs.

mw. M. Dalmaijer MSc, Groningen
Afstudeeropdracht: Factoren van invloed op de toepassing van BKE-leeropbrengsten na afloop van het BKE-traject.

mw. K.E.J. van Dongen MSc, Sittard
Afstudeeropdracht: Verbetert in het Vak Geïntegreerd Programmeeronderwijs Algoritmisch Denken, Ruimtelijk Inzicht en Leermotivatie van Leerlingen?

mw. T.F. Kievit-Leter MSc, Hellevoetsluis
Afstudeeropdracht: Welke rol speelt leiderschap op kleine scholen bij het creëren van een optimaal leerklimaat voor professionalisering van leerkrachten?

mw. C. Mülders MSc, Gouda
Afstudeeropdracht: Schoon Schrift. Een Practical Action Research naar Onderwijs in Informatievaardigheden met het 4C/ID model.

mw. S.M. Raaijmakers MSc, Valkenswaard
Afstudeeropdracht: Help, Ik Krijg Feedback; Wat Nu?! Een Ontwerpgericht Onderzoek naar het Verbeteren van Feedbackverwerking binnen het Hoger Beroepsonderwijs.

17-03-2018 tot en met 23-05-2018

Wo masteropleiding Onderwijswetenschappen

mw. P.C. van den Berg-Bartelink MSc, Ede
Afstudeeropdracht: Netwerkleren: Schakel tussen Onderwijs en Onderzoek.

mw. M.M. Elsinghorst MSc, Willemsoord
Afstudeeropdracht: Lesmateriaal, een Bron voor de Ondersteuning van Leerprocessen Ontwikkeling van een instrument om de kwaliteit van zelf ontwikkeld lesmateriaal te beoordelen.

mw. N.C.P.M. Janssen MSc, Teuven, België
Afstudeeropdracht: Professionalisering in het Speciaal Onderwijs. Een Onderzoek naar Taak-specifieke Factoren Die een Rol Spelen bij de Motivatie van Leraren in het Speciaal Onderwijs om Deel te Nemen aan Formele en Informele Professionaliseringsactiviteiten en de Daadwerkelijke uitvoering van Deze Leeractiviteiten.

mw. J.J. Loeve MSc, Sliedrecht
Afstudeeropdracht: De samenhang tussen netwerkleren en de onderzoekende houding van (aanstaande) leraren en hun opleiders. De relatie tussen de sociale configuratie van leernetwerken en de onderzoekende houding van (aanstaande) basisschoolleraren en hun opleiders.

mw. P.J. Luteijn MSc, Amersfoort
Afstudeeropdracht: MBO in Beweging. Het Effect van Matig Intensieve Lichaamsbeweging op Executieve Prestaties.

mw. E. Meijer MSc, Steenwijk
Afstudeeropdracht: Professionele Waarneming van HBO-docenten in het Digitale Tijdperk. Een onderzoek naar de perceptie en interpretatie van afleiding door mobiele apparaten in de klas.

mw. C.H. Nagel-Herweijer MSc, Westbroek *
Afstudeeropdracht: Bijbelgebruik in het Protestants-Christelijke Voortgezet Onderwijs in Nederland. Een onderzoek naar percepties van leraren en hun leidinggevenden.

mw. H.F. Niehof MSc, Goutum *
Afstudeeropdracht: Samenwerken aan de Loopbaan van Studenten. Kwalitief Onderzoek naar de Relatie tussen Collectief Leren en de Ontwikkeling van een Loopbaangerichte Leeromgeving in het Middelbaar Beroepsonderwijs.

25-01-2018 tot en met 16-03-2018

Wo masteropleiding Onderwijswetenschappen

mw. M.H. Elferink-van der Brugge MSc, Pijnacker*
Afstudeeropdracht: Informeel Leren door Verpleegkundigen in de Geestelijke Gezondheidszorg: Onderzoek naar Persoonlijkheidskenmerken Openheid en Zorgvuldigheid en de Mediërende rol van Motivatie.

mw. A.J. Klaassen-van Ooijen MSc, Eck en Wiel
Afstudeeropdracht: Prikkels, Brein en Schoolprestaties bij Leerlingen van Groep 3.
Een onderzoek naar de relatie tussen de sensorische prikkelverwerking, executieve functies, aandacht en schoolprestaties bij leerlingen van groep 3 basisonderwijs en groep 3 speciaal basisonderwijs.

mw. C.A.M. de Koster MSc, Eersel
Afstudeeropdracht: Toetsen Analyseren. Moet Dat Per Se? De Relatie Tussen het Doen van Toetsanalyses, Opvattingen van Docenten Hierover en Toetskwaliteit.

mw. A.J.M. van der Linde MSc, Deventer
Afstudeeropdracht: Invloed van Innovatief Werkgedrag op het Welbevinden van Docenten: Rechtstreeks of via Mediatie?

mw. S. Louwen-Bouwmeester MSc, 's-Gravenhage
Afstudeeropdracht: De implementatie van vraaggestuurd leren met gebruik van mindmaps in de onderbouw, middenbouw en bovenbouw van het basisonderwijs.

mw. C.S. Manastirean-Zijlstra MSc, Almere
Afstudeeropdracht: 'Minder zoeken, beter toetsen'. Een eye tracking onderzoek naar de toepassing van de instructieprincipes uit de Cognitive Theory of Multimedia Learning bij het ontwerpen van computergebaseerde toetsing.

dhr. M. Philip MSc, Purmerend
Afstudeeropdracht: Een Onderzoek naar de Relatie tussen Scrum en Uitstelgedrag bij Studenten in het hoger Onderwijs.

mw. M.M.G. Rietjens MSc, Amsterdam
Afstudeeropdracht: Een Professionele Schoolcultuur, Professionele Leeractiviteiten op de Werkplek en Leerkrachtexpertise in het Primair Onderwijs.

mw. E. Seinhorst MSc, Doetinchem*
Afstudeeropdracht: Aandacht voor schrijfonderwijs. Hoe moet de Opleiding voor Leerkrachten Basisonderwijs in Schrijfonderwijs eruitzien? Een Group Concept Mapping Studie.

mw. L.B.H. Til MSc, Lichtenvoorde
Afstudeeropdracht: De Doorstroom van het Jonge Kind Gepersonaliseerd. Gepersonaliseerd onderwijs, leesprestaties en motivatie als voorbereiding op de overgang van groep 2 naar groep 3.

mw. J. Wolters-Mepschen MSc, Kampen
Afstudeeropdracht: Professionele Leeractiviteiten op de Werkplek en Expertise van Docenten Praktijkonderwijs en Voorbereidend Middelbaar Beroepsonderwijs.

24-11-2017 tot en met 24-01-2018

Wo masteropleiding Onderwijswetenschappen

mw. N.H.H. Collaris MSc, Geleen
Afstudeeropdracht: Een Onderzoek naar de Relatie tussen Sensorische Prikkelverwerking, Executief Functioneren en Schoolprestaties in het Praktijkonderwijs.

mw. J.H.J.M. Dahlmans MSc, Kerkrade
Afstudeeropdracht: Dwalen door het doolhof van letters en woorden. De Relatie tussen Werkgeheugencapaciteit en Leesvaardigheid.

mw. H.L.N.W. Janssen-van der Zande MSc, Elst
Afstudeeropdracht: Exploratief Onderzoek over de Bijdrage van Interactieve Werkvormen in Blended Learning aan Kennistransformatie en de Rol van Cognitieve Zelfregulatie.

dhr. A.M.J. Katz MSc, Maassluis*
Afstudeeropdracht: het effect van autonomie op motivatie en motorische leerwinst van vmbo-leerlingen in het bewegingsonderwijs.

mw. J.E. Kooijman-Spelt MSc, Zoetermeer
Afstudeeropdracht: Effectieve Leerstrategieën Binnen het Woordenschatonderwijs op de Basisschool.

mw. J.A.E. Moerman MSc, Gent, België*
Afstudeeropdracht: The Dual Study Skill Intervention Program (2SKIP): An Educational Design Research to improve the integration of study skill development in High schools.

dhr. R. den Ouden MSc, Siddeburen
Afstudeeropdracht: Kennis en gebruik van evidence-based leerstrategieën binnen techniekonderwijs op het MBO.

mw. A. Tapovska MSc, 's-Gravenhage
Afstudeeropdracht: Een onderzoek naar de invloed van digitale feedback vanuit een sociaal cognitief perspectief op de rekenprestatie van onderwijsassistenten.

dhr. J.G. de Weerd MSc, Groningen
Afstudeeropdracht: Bevorderen van Interdisciplinaire Kennisconstructie bij Computer Ondersteund Collaboratief Conceptmappen.

* Bij deze student werd aan het behaalde getuigschrift de waardering met lof toegekend.

** Bij deze student werd aan het behaalde getuigschrift de waardering met de hoogste lof toegekend.