ALG_Afgestudeerden_OW_14259_head_large.jpg
Onderwijswetenschappen
 

18-11-2019 tot en met 31-12-2019

Wo masteropleiding Onderwijswetenschappen

mw. M.A.A. van den Aardweg MSc, Lisse
Afstudeeropdracht: Strijd om tijd! Het perspectief van docenten in het voortgezet onderwijs op de factoren die het ontplooien van informele leeractiviteiten op de werkplek beïnvloeden.

dhr. C.T. Aschman MSc, Ridderkerk
Afstudeeropdracht: Werkwoorden Leren Spellen: een Onderzoek naar Motivatie en Leerresultaat door Scriptgestuurde Samenwerking.

dhr. G.J. van Delst MSc, Tilburg
Afstudeeropdracht: De Dagelijkse Variatie in de Ervaren Psychologische Basisbehoeften en het Verband met Mentaal Welbevinden en Studiehouding bij mbo Studenten.

dhr. F. Hartgers MSc, Amersfoort *
Afstudeeropdracht: In het oog van de waarnemer... Een 'mixed methods' studie over interpretatie, waardering en gebruik van het dashboard 'categorieën analyse' voor rekenen wiskunde in het Cito LOVS computer programma.

mw. P.M.D. Koorn MSc, Oudeschans *
Afstudeeropdracht: How does a Growth Mindset Affect Cognitive Load and Learning Performance?

mw. M. Petrus MSc, Almere
Afstudeeropdracht: Programmeeromgevingen met Visuele of Tastbare Output; de Effecten op Computational Thinking.

mw. L.E. Skiczuk MSc, Hilversum
Afstudeeropdracht: Professionalisering in het mbo. Een onderzoek naar de Relatie van Organisatiefactoren en de Drie Basisbehoeften met Professioneel Leren van Docenten Gemedieerd door Autonome Motivatie.

* Bij deze student werd aan het behaalde getuigschrift de waardering met Lof toegekend.

07-10-2019 tot en met 15-11-2019

Wo masteropleiding Onderwijswetenschappen

dhr. T.A. van Alphen MSc, Amsterdam
Afstudeeropdracht: Values als Invloedrijke Factoren voor Docenten bij de Toepassing van Assessment for Learning.

mw. I.H.M. van As MSc, Guttecoven
Afstudeeropdracht: Script Als Steiger Bij Onderzoekend Leren De invloed van scripts bij samenwerkend leren op de onderzoekende houding van leerlingen.

mw. M.J.T. de Bats-van Hoof MSc, Bennebroek
Afstudeeropdracht: De Mediërende Rol van Ontbijt Consumptie in de Relatie tussen BMI en School Prestaties bij Leerlingen in het Voorbereidend Middelbaar Beroeps Onderwijs.

mw. M.S. van Berlo-Witteveen MSc, Eindhoven
Afstudeeropdracht: De Noodzaak van Sensorische Hulpmiddelen op School? Het Effect van Sensorische Hulpmiddelen, de Invloed van de Leeftijd van het Kind of het Opleidingsniveau van de Ouders op de Prikkelverwerking van Groep Vier Basisschoolkinderen.

dhr. D. Demaree MSc, 's-Gravenhage *
Afstudeeropdracht: Smarter with Smartphones: The Influence of Device Type on Search Query Length, Search Query Specificity and Number of Search Queries.

dhr. R.E. Dikken MSc, Hengelo Ov *
Afstudeeropdracht: De Relatie tussen het Werkgeheugen, Geautomatiseerde Hoofdrekenvaardigheid en Leeftijd bij Kinderen op de Basisschool.

dhr. J.J.M. Gelissen MSc, Landgraaf
Afstudeeropdracht: Leren in een immersieve virtuele omgeving. Een ontwerpend onderzoek naar de invloed van omgevingsprikkels en hun relatie met de leerstof op retentie van de leerstof in immersieve virtuele realiteit.

mw. J.J.H. Görtzen MSc, Deurne
Afstudeeropdracht: Reflecteren moet dat echt? Het Effect van een Video Verrijkte Rubriek voor de Vaardigheid Samenwerken, ter Ondersteuning van de Doeloriëntatie, op de Motivatie voor en het Niveau van Reflecteren van Technasiumleerlingen.

mw. D. König MSc, Veenendaal
Afstudeeropdracht: De Formatieve Toetscyclus en Rubrics voor Onderzoeksvaardigheden in het Basisonderwijs. Een impactstudie naar Inzicht in Eigen Leerproces en Ervaring van Leerlingen en Docenten met Rubrics.

dhr. A.J. Nanninga MSc, Amersfoort
Afstudeeropdracht: Het Effect van Aantrekkelijk Vormgegeven Multideal Leermateriaal op de Motivatie van Lerenden.

mw. F. Voortman MSc, Ede Gld
Afstudeeropdracht: Kennis Verwerven voor Competent Verplegen. Kennisuitkomsten en Leerervaringen van Bachelor Nursing Studenten in een Competentiegericht Curriculum.

* Bij deze student werd aan het behaalde getuigschrift de waardering met Lof toegekend.

29-07-2019 tot en met 4-10-2019

Wo masteropleiding Onderwijswetenschappen

mw. E.H.M. de Beer MSc, Schalkhaar
Afstudeeropdracht: Serious Game Carion en de Ontwikkeling van Collaborative Problem Solving bij Studenten Verpleegkunde: een Case study.

mw. A.C. Bethlehem MSc, Leeuwarden
Afstudeeropdracht: Robotica binnen Toekomstbestendig Onderwijs. Een onderzoek naar manieren waarop robotica kan worden ingezet binnen het primair onderwijs.

dhr. M.A.G. Bidoggia MSc, Hengelo
Afstudeeropdracht: Welke Factoren Zijn Medebepalend voor Succes op de Kennisbasistoets Rekenen/Wiskunde?

mw. A. Brinks MSc, Leeuwarden
Afstudeeropdracht: Exploratief Kwalitatief Onderzoek naar de Wijze waarop het Stellen van Vragen door Docenten een Duurzame Feedbackdialoog tussen Peers Ondersteunt.

dhr. D.L.H.M. Fermont MSc, Roermond
Afstudeeropdracht: Bevordering van Zelfsturend leren bij Leerlingen in het Basisonderwijs middels de iSelf Professionaliseringsaanpak.

mw. M.C.J.H. Geurts MSc, Hapert *
Afstudeeropdracht: Effecten van Gestructureerd en Ongestructureerd Samenwerken op Collaboratief Inquiry-Based Learning bij Jonge Basisschoolleerlingen.

mw. K.M. Hulsman MSc, Raalte
Afstudeeropdracht: Verder in het Hbo, eerste ervaringen. Een onderzoek naar ervaringen van studenten met een aantal condities die betrekking hebben op de doorstroom van mbo naar hbo.

mw. K. Hurkmans MSc, Lommel, België
Afstudeeropdracht: Leerstrategieën binnen OKAN. Een Onderzoek naar Taalleerstrategieën in de Onthaalklas voor Anderstalige Nieuwkomers.

mw. L.E.P. van de Kant MSc, Zoetermeer
Afstudeeropdracht: Relatie tussen leerkracht expertise en implementatie van innovatie in het speciaal onderwijs. Onderzoek naar de rol van zelfgestuurde leerexpertise en domeinspecifieke expertise van leerkrachten in het speciaal onderwijs tijdens implementatie van een innovatie.

mw. E. Kuijpers MSc, Utrecht
Afstudeeropdracht: De effecten van het spelen van MetaRubric op de self-efficacy overtuigingen van leraren over hun formatief toetsen en rubricvaardigheden: een ontwerp-gericht onderzoek.

mw. M.S. Leroux-Andriessen MSc, Waddinxveen
Afstudeeropdracht: Het Conceptueel Ontwerp van een Serious Game voor Studenten Fysiotherapie om Patroonherkenning te Verbeteren Tijdens het Anamnese-Interview.

mw. P.G. Nicholson-Hulsman MSc, Nieuwkoop
Afstudeeropdracht: Engelse Uitspraak. Het effect van een Engelse Articulatietraining voor Leerkrachten op de Uitspraak van Leerlingen van Groep 1 en 2.

mw. M.T. Niessen MSc, Groningen *
Afstudeeropdracht: Welzijn van Studenten in de Onderwijscontext. Een onderzoek naar het verband tussen de mate waarin de onderwijscontext tegemoetkomt aan de drie psychologische basisbehoeften - autonomie, competentie en verbondenheid - en het door voltijds hbo-studenten ervaren welzijn en studiesucces.

mw. J.M. Nijhof MSc, Deventer *
Afstudeeropdracht: De Invloed van het Trainen van Online Netwerkvaardigheden op de Kwaliteit en Kwantiteit van Interactie

dhr. J.T.H. Reul MSc, Eygelshoven
Afstudeeropdracht: Een Innovatief Klimaat Creëren... Waar te Beginnen?

mw. I. Rozenboom-de Vries MSc, Monster
Afstudeeropdracht: Een Verkenning van de Bijdrage van een Participatief Ontwerptraject aan Motivatie voor Deelname aan een Virtuele Community of Practice door Leerkrachten in het Primair Onderwijs.

dhr. R. Rutgers MSc, Oosterstreek
Afstudeeropdracht: De relatie tussen de Big-5 persoonlijkheidskenmerken en innovatief leerkrachtgedrag met ICT en het gedeeltelijk mediërende effect van work engagement.

mw. M.J.A.E. Spek MSc, Breda
Afstudeeropdracht: Het effect van verschillende vormen van geschreven feedback op visuele verwerking. Een analyse van eye-tracker resultaten.

dhr. D. Stijf MSc, Wapenveld
Afstudeeropdracht: Creativiteit van de Interieurontwerper. Een Onderzoek naar de Betekenis van Creativiteit in het Vakgebied van Interieurontwerp en naar de Elementen hiervan die belangrijk zijn voor het formuleren van Leerdoelen en haalbaar zijn om mee te nemen in een Hbo-curriculum voor Interieurontwerper.

mw. T.J.J. Vanherck MSc, Hamme, België
Afstudeeropdracht: Effectief Onderwijs in Begrijpend Lezen in Vlaamse Taalmethoden.

mw. M.M. Visser MSc, Hoofddorp *
Afstudeeropdracht: De relatie tussen Collegiale Steun en Job Crafting door Leraren en de Rol van Occupational Self-Efficacy.

20-05-2019 tot en met 26-07-2019

WO masteropleiding Onderwijswetenschappen

mw. A. Bikkers-van Nugteren MSc, Vancouver, Canada
Afstudeeropdracht: The Effect van een Zelfregulatietrainingsprogramma op de Mate van Zelfregulatie bij HRM-studenten in het HBO-Onderwijs.

mw. E.J.B. Bral MSc, Breda *
Afstudeeropdracht: Formatieve Feedback Geven, Makkelijker Gezegd dan Gedaan.

mw. A. van Brussel MSc, Rijnsaterwoude
Afstudeeropdracht: Welke invloed heeft de Online Leeromgeving Grande Omega op Programmeerprestaties en Computational Thinking Skills?

mw. I. Buddingh MSc, Utrecht
Afstudeeropdracht: De relatie tussen bevrediging van psychologische basisbehoeften van docenten en hun behoefte-ondersteunend doceren.

dhr. J.J. Elzinga MSc, Annen
Afstudeeropdracht: Het effect van training in ontwerpprincipes uit de CATML op het beoordelen van cognitieve belasting in instructievideo’s door leerkrachten in het primair onderwijs.

mw. J.E.M. Groenewoud MSc, Utrecht *
Afstudeeropdracht: De Relatie tussen de Duur van Matige tot en met Intensieve Fysieke Activiteit (MVPA) en het Episodisch Geheugen bij Ouderen met een Mobiliteitsbeperking.

mw. J. van de Haar MSc, Maarn
Afstudeeropdracht: Kleurgebruik in Animaties, Kleuters Leren Letters Herkennen.

mw. M. Hoogendoorn MSc, Amsterdam
Afstudeeropdracht: Innovatie en leerkrachtexpertise in het speciaal onderwijs. Onderzoek naar de relatie tussen het verkennen van mogelijkheden en genereren van ideeën met zelfgestuurde leerexpertise en domeinspecifieke expertise.

dhr. R.J. Joosse MSc, Sluiskil
Afstudeeropdracht: Er Zijn 10 soorten Docenten, Degenen die Binair Begrijpen en Degenen die het Niet Begrijpen: Docentopvattingen over het Doceren van Codeervaardigheden.

mw. J. van Luijn MSc, Utrecht
Afstudeeropdracht: De Effectiviteit van Practica in de Lerarenopleiding Biologie. Een onderzoek naar kenmerken die bepalend zijn voor de effectiviteit van practica binnen de practicumleerlijn van de lerarenopleiding Biologie aan Hogeschool Utrecht.

mw. S.P.M. Schildermans MSc, Neerpelt, België *
Afstudeeropdracht: Formatief Gebruik van Rubrics voor Self-Assessment: Effecten op Academisch Schrijven.

dhr. R.D. Stel MSc, Veendam
Afstudeeropdracht: Staan voor creativiteit. Het effect van staan op het convergent en divergent denken van mbo-studenten met sportparticipatie als modererende factor.

* Bij deze student werd aan het behaalde getuigschrift de waardering met Lof toegekend.

Wo masteropleiding Onderwijswetenschappen

mw. Z. Albon-Bos MSc, Utrecht
Afstudeeropdracht: Taakgerichtheid en Bouwcomplexiteit Vergroten door te Bouwen met Constructiematerialen volgens Instructie.

dhr. H.H.A. van den Bergh MSc, Roosendaal
Afstudeeropdracht: De relatie tussen Dominante Doeloriëntaties en Vertrekintentie bij Leraren en de Mediërende Rol van Job Crafting en Persoonlijk Carrièremanagement.

dhr. R.D. Berkhout MSc, Hillegom
Afstudeeropdracht: Integratie van technologie: het Effect van intrinsieke Motivatie op Technologiegebruik van Docenten in het Middelbaar Beroepsonderwijs.

mw. S. Borst-Jeurissen MSc, Wierden
Afstudeeropdracht: De ontwikkeling van de Onderzoekende Houding van Leraren Basisonderwijs in Leernetwerken.

mw. M.W. Knijnenburg MSc, Hoogvliet Rotterdam
Afstudeeropdracht: Leerprestaties Voorspellen op het Middelbaar Beroepsonderwijs aan de hand van Eerdere Leerprestaties, Intelligentie en Executieve functies.

mw. A. Krivdic MSc, Veenendaal
Afstudeeropdracht: Geeft Leiden Zin in Leren? Een onderzoek naar de relatie tussen het schoolleiderschap en de motivatie van leerlingen in het primair onderwijs.

mw. M.G.M. van der Laan-Vink MSc, Hoofddorp
Afstudeeropdracht: De relatie tussen Organisational Career-Management (OCM), Leer- en Prestatie- Doeloriëntatie van Docenten in het Voortgezet Onderwijs in Nederland en Job Crafting.

mw. J. Langkamp MSc, Dieren
Afstudeeropdracht: De relatie tussen het verbale werkgeheugen, verbaal korte termijngeheugen, de fonologische lus, processing speed, inhibitie en leeftijd in de voorspelling van twee aspecten met betrekking tot technisch lezen.

mw. A. Meijer-Roos MSc, Koog aan de Zaan
Afstudeeropdracht: Van Uitvoerder nar Onderzoeker in het Basisonderwijs: de Autonome Professional in een Motiverende Werkomgeving en het Modererend Effect van de Rol van de Basisschooldirecteur in het Psychologisch Contract.

dhr. E. Roosken MSc, Dordrecht
Afstudeeropdracht: Expectancy-Value, Tracking en Gender als Predictors van Wiskundige Prestaties en Aspiraties: een Onderzoek onder Vijftien Jaar Oude Leerlingen in Nederland.

mw. C.W. Ruitenberg-de Vor MSc, Putten
Afstudeeropdracht: Het effect van Kortdurende Fysieke Activiteit van Gemiddelde Intensiteit en het Tijdstip van de Dag op Zelfvertrouwen, Depressieve Symptomen en Cognitieve Prestatie van Adolescenten in de Leeftijd van 15-17 jaar.

mw. M.E. Stewart-Ketel MSc, Hellevoetsluis
Afstudeeropdracht: Een nieuwe Vragenlijst die Inzicht Geeft in de Ervaren Betekenisvolheid Binnen het Speciaal Basisonderwijs.

mw. I. Terpstra-Kamstra MSc, Deventer
Afstudeeropdracht: Transformatie en Innovatie in het Nederlandse Hoger Beroepsonderwijs in Tijden van Verandering.

mw. B.H.A. van den Broek-de Jong MSc, Waalwijk *
Afstudeeropdracht: Eigen communicatie online gespiegeld! De ontwikkeling van een digitale reflectietool en het effect van het gebruik door bovenbouw leerlingen uit het speciaal basisonderwijs met een taalontwikkelingsstoornis op het zelfinzicht en de bekwaamheid in communicatievaardigheden in het dagelijks leven.

* Bij deze student werd aan het behaalde getuigschrift de waardering met Lof toegekend.

14-01-2019 tot en met 15-03-2019

Wo masteropleiding Onderwijswetenschappen

mw. H.G.J. Brocaar MSc, Eindhoven
Afstudeeropdracht: Oh nee, nog maar één kwartier.....Een onderzoek naar het effect van een tijdslimiet op het probleemoplossend vermogen tijdens de toetsing van natuurkundige vraagstukken.

mw. N. van Dijk MSc, Rhenen
Afstudeeropdracht: Distributed Practice bij het Oefenen voor een Toets van Aardrijkskunde in Groep 7.

mw. G.S. Goli MSc, 's-Gravenhage
Afstudeeropdracht: MOOCs als Professionaliseringsactiviteit voor Docenten in het Voortgezet Onderwijs.

dhr. W.T.J. Greven MSc, Hoogerheide
Afstudeeropdracht: Teamgericht HRM binnen de non-profit sector. Een case studie naar het gebruik van teamgericht HRM binnen het Voortgezet Onderwijs en de Koninklijke Luchtmacht.

mw. J.W.A. van den Heuvel-Lensen MSc, Nijmegen
Afstudeeropdracht: Tussentijdse Reflectie en Transfer van Leren. Het effect van tussentijdse reflectie in een simulatietraining op de transfer van leren van verpleegkundestudenten.

mw. N. de Lange-de Waardt MSc, Pijnacker
Afstudeeropdracht: Over de positieve Relatie tussen Empowered Leiderschap en Persoonlijk Carriére Management, en de Mediërende Rol van de Leader-Member Exchange Theorie hierin.

mw. E.K.C. Mocking-van der Tol MSc, Wijk bij Duurstede
Afstudeeropdracht: Het Effect van het gebruiken van een Wiebelkussen en Tangle op Lees- en Rekenprestatie, in Relatie tot de Profielen in Sensorische Prikkelverwerking bij Leerlingen van groep 3 en 4 in het regulier basisonderwijs.

dhr. J.H.M. Peeters MSc, Breda*
Afstudeeropdracht: De Leereffecten van Twee Vormen van Leren van Voorbeelden bij het Schrijven van Teksten door Mbo 4-leerlingen.

mw. B.J. van Rijn MSc, Almere
Afstudeeropdracht: De Effecten van Videomodeling op de Woordenschat en Rekenvaardigheden van Kleuters tijdens Doen-alsof Spel.

mw. I.C. Schouten MSc, Breda
Afstudeeropdracht: De acute effecten van staan op de creativiteit en de rol van zelfvertrouwen bij studenten in het middelbaar beroepsonderwijs.

* Bij deze student werd aan het behaalde getuigschrift de waardering met Lof toegekend.