ALG_Afgestudeerden_OW_14259_head_large.jpg
Onderwijswetenschappen
 

Wo masteropleiding Onderwijswetenschappen

mw. M. van den Berg MSc, 's-Gravenhage
Afstudeeropdracht: Verbinden en leren Een exploratief onderzoek naar het Personal Learning Network en Communities of Practice van/voor mbo-docenten.

dhr. V. de Boer MSc, Sappemeer
Afstudeeropdracht: Het Bevorderen van Interacties tussen Studenten en het Verbeteren van de Kwaliteit van Annotaties in een Social Annotation Tool door Ondersteuning met Collaboration Scripts.

mw. L.J. van Helvert MSc, Veghel
Afstudeeropdracht: Het Meten van Wetenschappelijke Attitude in het Postacademisch Onderwijs in de Geestelijke Gezondheidszorg.

mw. M. de Jong-Henze MSc, Apeldoorn
Afstudeeropdracht: Masterthesis Modererend Effect van Werkgeheugencapaciteit op Prestaties en Cognitieve Belasting in een Redundancy en Split-attention Multimedia Toetsontwerp.

mw. I. Kuper MSc, Amersfoort
Afstudeeropdracht: Het Gebruik van een Rubric binnen Formatief Beoordelen: Wat Wil de Mbo-student Eigenlijk van de Docent? Een group concept map studie naar docentgedrag.

mw. A.W. Laverman-Westra MSc, Zwolle
Afstudeeropdracht: De Relatie tussen Professionaliseringsactiviteiten en Lesgedrag in het Voortgezet Onderwijs.

mw. I. Lipsch-Wijnen MSc, Eindhoven
Afstudeeropdracht: Het Feedbackmodel van Hattie en Timperley in het Hoger Onderwijs:Analyse en Aanbevelingen.

mw. I.M. Neimeijer MSc, Enschede
Afstudeeropdracht: Bruikbare Feedback op een Studiekeuzetest: Ontwerpgericht Onderzoek in het Hoger Onderwijs.

Wo masteropleiding Onderwijswetenschappen

mw. L.K. Appelman MSc, Veldhoven
Afstudeeropdracht: De Rol van de Docent bij het Leerproces van Zelfregulerende Vaardigheden

mw. I.T. Cloosterman MSc, Nootdorp
Afstudeeropdracht: Innovatief Gedrag bij Leraren: de Relatie tussen Teamleren, Werkklimaat en Onderwijstype

mw. M.W. Haasnoot MSc, Huizen
Afstudeeropdracht: Welzijn van Leerlingen in de Context van het Voortgezet Onderwijs De rol van de onderwijscontext in de ervaren psychologische basisbehoeften (autonomie, betrokkenheid en competentie), het welzijn van leerlingen in het Voortgezet Onderwijs en hun studiesucces

mw. S.A. Peterson MSc, Rotterdam
Afstudeeropdracht: Onderdompeling in de Realiteit van de Logistieke Omgeving: Leereffecten van het Spelen van een Realistische Game

mw. M.W.M. van Rooijen MSc, Tiel
Afstudeeropdracht: Inzicht in In tekst versus Rubric-gebaseerde Feedback in het HBO

dhr. W.F.S. Schokkelé MSc, Assebroek, België
Afstudeeropdracht: Impact van een Geautomatiseerde Feedbacktool op de Studie-ervaring en Leeropbrengst

mw. L.C.B. Weijers MSc, Batenburg
Afstudeeropdracht: De Invloed van een Werkgeheugen- en Metacognitie Interventie op de Rekenvaardigheden en de Samenhang met Geslacht bij Basisschoolkinderen in Groep 4

Wo masteropleiding Onderwijswetenschappen

dhr. W.M.J. Buelens MSc, Alken, België

Afstudeeropdracht: Optimaliseren van Spaced Retrieval Practice door het Inzetten van een Geautomatiseerd Adaptief Testschema.

mw. G.A. Groenewoudt MSc, Deventer

Afstudeeropdracht: Associaties tussen Fysiek Actief Gedrag en Leeruitkomsten bij Studenten in het Middelbaar Beroeps Onderwijs.

mw. M. W.F. van den Heuvel MSc, Heeze

Afstudeeropdracht: Het Effect van Hulpmiddelen bij Basisschoolkinderen met Auditieve of Visuele Sensorische Prikkelverwerkingsproblemen. Scoren Kinderen met Auditieve of Visuele Prikkelverwerkingsproblemen in het Primair Onderwijs (PO) Beter op een Reken- en Concentratietoets met een Geluiddempende Hoofdtelefoon of Houten Concentratiescherm dan zonder Hulpmiddel?

dhr. T. Richter MSc, Enschede
Afstudeeropdracht: De Klas is Onrustig.... Wat nu?

dhr. M.G.A. Schoenmakers MSc, Sint Joost
Afstudeeropdracht: Wat zijn de succes- en faalfactoren van een onderwijsverandering binnen drie scholen uit het Voortgezet Onderwijs?

mw. M. Verheijen MSc, Breda *
Afstudeeropdracht: Slimmer met een smartphone? Onderzoek naar het Effect van Attitude en Voorkennis op 'Information Problem Solving' met Laptops en Smartphones.

mw. M.C.A.C. Vromans-Dankers MSc, Boskoop
Afstudeeropdracht: De Impulsklas geëvalueerd:Een kwantitatieve en kwalitatieve benadering van de effecten van de Impulsklas.

Wo masteropleiding Onderwijswetenschappen

mw. F.J. Aalpoel MSc, Harmelen

Afstudeeropdracht: Beïnvloeden Seductive Details in Toetsitems de Interesse, Cognitieve Belasting, het Resultaat en de Benodigde Tijd?

 

mw. K.M. Bolks MSc, Hardenberg
Afstudeeropdracht: Het Effect van Redundancy op Cognitieve belasting en Toetsprestaties bij Computer-Gebaseerd Toetsen

mw. N.G. Bouma-de Lange MSc, Vijfhuizen
Afstudeeropdracht: De Rol van Zelfgestuurde Leervaardigheden, Professionele Expertise, Onderwijsinnovaties en het Persoonlijke Netwerk bij Innovatief Werkgedrag van Leraren

mw. C.M. van Dorp MSc, Haarlem
Afstudeeropdracht: De Relatie Tussen Sensorische Prikkelverwerking, Executieve Functies en Schoolprestaties in het Voortgezet Onderwijs

mw. D. Geneugelijk MSc, Dordrecht
Afstudeeropdracht: Het Effect van het Nabijheidsprincipe op Toetsprestaties en Cognitieve Belasting bij Computer-Gebaseerd Toetsen

mw. H.R. Hendriks MSc, Lieren
Afstudeeropdracht: Het Modaliteitsprincipe bij Toetsen: Gesproken of Gedrukte Vraagstelling bij het Maken van een Digitale Toets?

mw. G.F.A.G.J.Y. Hoenderboom MSc, Angeren
Afstudeeropdracht: Werkgerelateerde Psychologische Basisbehoeften en de Motivatie van werknemers om te Leren

mw. A.M. Ketelaar MSc, Doetinchem
Afstudeeropdracht: Het Effect van Retrieval Practice versus Herlezen op de Metacognitive Accuracy van Acht- en Negenjarige Basisschoolleerlingen

mw. J. Mennes MSc, Obdam
Afstudeeropdracht: De Mediërende en Modererende Rol van Mentaal welbevinden en Zelfwaardering in de Relatie tussen BMI en Schoolprestaties bij Basisschoolleerlingen in groep 6, 7 en 8 in Suriname

mw. S.M. Sijben MSc, Leidschendam
Afstudeeropdracht: Staand Onderwijs in het Middelbaar Beroepsonderwijs, Wat Levert Dat op? Een kwalitatief onderzoek naar de gebruikservaring van de implementatie van zit-stabureaus in het middelbaar beroepsonderwijs

dhr. R.F.M. Turk MSc, Pijnacker
Afstudeeropdracht: De Ontwikkeling van een Vragenlijst voor de Beoordeling van Hoorcolleges in Academisch-Medisch Onderwijs door Collega-docenten

Wo masteropleiding Onderwijswetenschappen

mw. B. Glas MSc, IJmuiden
Afstudeeropdracht: Kenniscreatie in de Academische Werkplaats Bruikbaarheid van het DSL-E Raamwerk om kenniscreatie in beeld te brengen

mw. L.A. Olierhoek-Bijlsma MSc, Hellevoetsluis
Afstudeeropdracht: Noodzakelijke Leraar Bekwaamheden voor Gepersonaliseerd Leren in Innovatieve Scholen en de Gevolgen voor Beleid

mw. D. van Rossum-van de Water MSc, Wijchen
Afstudeeropdracht: Computational Thinking als Fundamentele Basisvaardigheid bij Programmeren. Een Onderzoek naar de Invloed van de Programmeeromgeving en Leerkrachtinterventies op de Ontwikkeling van Computational-Thinking-Vaardigheden bij Leerlingen in het Basisonderwijs

mw. L. Snoeys MSc, Herentals, België
Afstudeeropdracht: De Opvattingen en de Behoeften van Docenten aangaande Embedded Assessment in het Online Hoger Onderwijs: Een Verkennende Studie

mw. B.B.M.W. Swinkels MSc, Elsloo
Afstudeeropdracht: Leren van kritieke incidenten: Een Onderzoek naar de Ervaren Invloed van Reflectieve Prompts bij het Duiden van Kritieke Incidenten op de Motivatie voor en de Frequentie en Tijdsduur van het Uitvoeren van Theoretisch Georiënteerde Leeractiviteiten bij Studenten Verpleegkunde binnen een Zorginstelling

Wo masteropleiding Onderwijswetenschappen

dhr. J.C. van den Akker MSc, Zoetermeer
Afstudeeropdracht: Lead by Example. Een casestudie naar de autonomie-ondersteunende werkomgeving van de leerkracht en de autonomie-ondersteunende leeromgeving van zijn leerlingen.

mw. E.M.C. Bastiaens-van Stijn MSc, Dilsen-Stokkem, België
Afstudeeropdracht: De relatie tussen Professionele Schoolcultuur, Professionaliseringsactiviteiten en Leerkrachtexpertise in het Vlaamse Lager Onderwijs.

mw. A. Bemer MSc, Utrecht
Afstudeeropdracht: Slimmer door de Smartphone? Onderzoek naar Informatieverwerking met Gebruik van Verschillende Devices.

mw. S. van den Berg-Blanksma MSc, Twello
Afstudeeropdracht: De Invloed van een Projectmatige Aansturing op de Onderzoekende Houding van Leraren tijdens Netwerkleren.

mw. B.I. Best MSc, Arnhem
Afstudeeropdracht: De invloed van Metacognitieve Ervaringen op het Kiezen van Leerstrategieën: een case Study in een Authentieke Onderwijscontext.

mw. P.F.H. Buijs MSc, 's-Gravenhage *
Afstudeeropdracht: Het Effect van Docentgestuurde E-Feedback op de Revisie van Complexe Schrijfproducten in het Hoger Onderwijs.

mw. W. van Capelle MSc, Bussum
Afstudeeropdracht: Auditieve Expertise van Docenten. Een Onderzoek naar de Verschillen tussen Experts en Novices in het Voortgezet Onderwijs.

dhr. R.P.M. van Golde MSc, Sint Pancras
Afstudeeropdracht: Staand Werken voor Vrolijke en Creatieve Studenten? Acute effecten van Staan op Creativiteit met Gemoedstoestand als Mediator in het Middelbaar Beroepsonderwijs.

dhr. J. Implom MSc, 's-Gravenhage
Afstudeeropdracht: Opvattingen en Bevrediging van de Basispsychologische Behoeftes van Nederlandse Universiteitsstudenten omtrent Flipped Methoden.

mw. W. Koorevaar-Teunissen MSc, Harderwijk
Afstudeeropdracht: Duurzame Inzetbaarheid van oudere Leerkrachten in het Basisonderwijs: Hinderende en Stimulerende Factoren.

mw. M. Kouwenhoven MSc, Delft
Afstudeeropdracht: De Effectiviteit van Verschillende Feedbackvormen op de Leerresultaten van een Serious Game in het Basisonderwijs.

mw. E.E. Langhorst MSc, 's-Gravenhage
Afstudeeropdracht: De invloed van interne audits op de kwaliteitscultuur in het primair onderwijs.

mw. L. van Lienden-Gaasbeek MSc, Utrecht
Afstudeeropdracht: Individuele Leeropbrengsten van Docenten in een Professionele Leergemeenschap.

dhr. R.J. Mook MSc, Assen
Afstudeeropdracht: Passende Motivatie bij Passend Onderwijs. Een onderzoek naar motivatie voor professionalisering en scholing in passend onderwijs.

mw. O.C. Porcu MSc, Amsterdam
Afstudeeropdracht: Innovatieve Leercultuur op Transformerende Dagbladredacties.

mw. W.M.T. Rademaker-den Hertog MSc, Lienden
Afstudeeropdracht: De Onvoorwaardelijke Ondersteuningsrelatie tussen de Leerkracht en de Leerling met Moeilijk Verstaanbaar Gedrag.

mw. D. Vader-Stilkenboom MSc, Middelburg
Afstudeeropdracht: Een Onderzoek naar de Relatie tussen Sensorische Prikkelverwerking, Executieve Functies en Schoolprestaties in groep 1 tot met 3 van het reguliere basisonderwijs.

mw. M. Verkerk MSc, Utrecht
Afstudeeropdracht: Het Monitoren van Veiligheid en Welbevinden op School bij Leerlingen met een Autisme Spectrum Stoornis.