Business marketing
-
Managementwetenschappen
-
MB1602
-
5 EC
-
Vanaf € 384
Inhoud
De cursus maakt je vertrouwd met recente ontwikkelingen en uitdagingen in het sterk veranderende b2b-speelveld. Klassieke marketingcampagnes op basis van eenzijdige communicatie zijn definitief niet meer van deze tijd. Business marketeers maken steeds meer gebruik van sociale media en content marketing om zo te voorzien in de specifieke behoeftes van b2b-klanten, bijvoorbeeld aan relevante en gedetailleerde informatie over producten en diensten. Ook hebben b2b-bedrijven te maken met hogere eisen van klanten; alles moet sneller, beter en goedkoper, oude businessmodellen maken plaats voor nieuwe. Zowel de klanten als de leveranciers zijn professionals, wat belangrijke consequenties heeft voor de manier waarop transacties verlopen en waarop relaties worden onderhouden. Tel daarbij op de steeds hogere eisen op het gebied van duurzaamheid, dan begrijp je dat het vakgebied business marketing onderhevig is aan snelle, ingrijpende veranderingen. De cursus speelt niet alleen in op deze veranderingen, maar biedt ook passende kennis en vaardigheden, in combinatie met de nodige nuance, reflectie en inzichten vanuit het wetenschappelijk onderzoek.
De kennis en vaardigheden die je opdoet tijdens deze cursus kun je meteen praktisch toepassen bij het managen van klantrelaties in een b2b-context. Je beschikt na de cursus over een kritische, reflectieve houding ten aanzien van de gangbare business marketingpraktijk.
Aanmelden
Toelichting aanmelden
De cursus wordt éénmaal per academisch jaar aangeboden.
Voorkennis
Begeleidingsvorm
De cursus heeft een vast startmoment en volgt een rooster waarin de studietaken en opdrachten zijn aangegeven. De begeleiding vindt plaats via feedback op ingeleverd werk en er is voorzien in vangnetbegeleiding van een docent.
Docenten
Tentamenvorm
Tentamendata
Tentamenhulpmiddelen
De online rekenmachine
Het online woordenboek t.b.v. ANS