Belevingsmarketing
-
Managementwetenschappen
-
MB3002
-
5 EC
-
Vanaf € 384
Inhoud
In deze cursus leer je hoe je de emotionele connectie tussen een merk en de consument kunt versterken, en ontdek je de kracht van storytelling en beleving in marketing. Je leert hoe een merk opvalt in het hoofd én in het hart van de consument. De cursus biedt een brede oriëntatie op belevingsmarketing en gaat via theorie, maar ook via opdrachten en casussen, in op de volgende thema’s:
- shift in consumentengedrag
- klantbeleving als onderdeel van de klantreis
- achterliggende motieven en kenmerken van klantbeleving
- instrumenten binnen de belevingsmarketingmix
- ‘phygital’ klantbeleving (= fysieke + digitale beleving)
- storytelling en storyliving
- onderzoeksmethoden binnen belevingsmarketing.
Ter afsluiting van deze cursus maken we een ‘belevingswandeling’ waarin we aandacht geven aan de retailomgeving en hoe belevingsmarketing in het ‘echte’ leven wordt toegepast bij retailers. We bezoeken een aantal best practices en analyseren samen wat deze retailers nu zo succesvol maakt.
Na afloop van de cursus kun je verschillende basisbegrippen binnen consumentengedrag herkennen, definiëren en toepassen in een marketingcontext. Je begrijpt het concept klantbeleving (experience), inclusief de oorsprong en de integratie ervan in marketing. Ook kun je de 7 E’s binnen de belevingsmarketingmix beschrijven en heb je inzicht in de rol van klantbeleving en klanttevredenheid als cruciale aspecten van consumentengedrag. Bovendien begrijp je hoe bedrijven en professionals door middel van onderzoek naar klantbeleving de behoeften van de klant nauwkeuriger kunnen inschatten en effectiever kunnen inspelen op deze behoeften.
Aanmelden
Toelichting aanmelden
De cursus wordt éénmaal per academisch jaar aangeboden.