Marketing management
-
Managementwetenschappen
-
MM1003
-
7,5 EC
-
Vanaf € 576
-
Voor dit product gelden ingangseisen
Inhoud
In dit keuzevak maak je kennis met hedendaagse ontwikkelingen in het vakgebied marketing. In aanvulling op ASM1, kijken we nu voorbij de traditionele concepten (denk aan de vier P’s of Kotler’s STP-benadering). Zo maak je kennis met de vier belangrijkste uitdagingen waarmee hedendaagse marketeers te maken krijgen: 1) ze kunnen zich niet langer uitsluitend op Profit richten, maar moeten ook rekening houden met de twee andere P’s (People en Planet), 2) ze moeten opboksen tegen het cliché dat ze gezien worden als praatjesmakers of zelfs als bedriegers, 3) ze moeten in een woelige context werken waarin controle behouden moeilijk is (bijvoorbeeld omwille van negatieve feedback op sociale media) en 4) ze moeten in het algemeen rekening houden met de toenemende complexiteit van consumentengedrag en de beleving door de consument (‘customer journey’ en de ‘customer experience’).
In deze cursus bestudeer je de processen die deze uitdagingen in stand houden, maar analyseer je ook mogelijke oplossingsrichtingen. Elke uitdaging wordt waar mogelijk bestudeerd in de context van een aansprekende casus. Je begeleiders denken actief mee over mogelijke oplossingen en te plaatsen kanttekeningen.
Nadat je deze cursus succesvol hebt afgerond, zul je op een andere en vooral kritischere manier naar (het gedrag van) bedrijven kunnen kijken. Je nieuwe blik op hedendaags marketingmanagement stoelt op een solide basiskennis van de meest recente wetenschappelijke ontwikkelingen in het vakgebied. Daarmee ben je klaar voor de toekomst.
Ingangseisen
Aanmelden
Toelichting aanmelden
Deze cursus is wederzijds uitsluitend met de cursus MM0704 Marketing and Supply Chain Management. Dit betekent dat deze cursussen wegens inhoudelijke overlap niet samen in een opleiding kunnen worden ingebracht.
Voorkennis
Een redelijke (passieve) beheersing van de Engelse taal is noodzakelijk voor het kunnen lezen en begrijpen van Engelstalige teksten.