Business analytics
-
Informatiekunde
-
IB3302
-
5 EC
-
Vanaf € 384
Inhoud
Leerdoelen
Na het succesvol afronden van deze cursus moet u:
- Begrijpen en identificeren van de strategische impact van data op de concurrentiepositie van organisaties.
- Begrijpen hoe managers analytics kunnen gebruiken om bedrijfsproblemen te definiëren en op te lossen en de besluitvorming te ondersteunen.
- Bekend zijn met de verschillende technieken en bedrijfsprocessen die het genereren van waarde uit analyses mogelijk maken (bijvoorbeeld data warehousing, ETL-proccess, data-mining).
- Bekend zijn met de drie belangrijkste soorten analyses (descriptive, predictive and prescriptive) en hun respectievelijke toepassingen.
- Herkennen van verschillende typen data en databronnen en weten welke data-analysetechnieken hiervoor geschikt zijn.
- Begrijpen hoe organisaties hun analysefunctie kunnen structureren en besturen en welke valkuilen ze moeten vermijden.
- Bekend zijn met verschillende governancestructuren en hun respectievelijke sterke en zwakke punten (bijvoorbeeld gecentraliseerd versus gedecentraliseerd).
- Bekend zijn met de ethische en juridische overwegingen bij het ontwerpen van datagedreven diensten of innovaties.
Toelichting aanmelden
Voorkennis
Begeleidingsvorm
Deze cursus binnen de bachelor Informatiekunde wordt begeleid op afstand, gebruikmakend van de online leeromgeving (virtuele klas) en per mail.
Begeleidingsbijeenkomsten
Online-bijeenkomsten
Kwartiel 2 - begeleider: dhr. V. Marella MSc
1. do 21-11-2024 / 19.00-20.30 uur / Kick-off
2. do 12-12-2024 / 19.00-20.30 uur / Feedback Sessie I
3. do 09-01-2025 / 19.00-20.30 uur / Feedback Sessie II
4. do 30-01-2025 / 19.00-20.30 uur / Feedback Sessie III