Thesis MSc Environmental Sciences
-
Natuurwetenschappen
-
NM9919
-
22,5 EC
-
Vanaf € 1728
-
Voor dit product gelden ingangseisen
Inhoud
- de probleem- en vraagstelling
- een theoretische inkadering van probleem- en vraagstelling
- de gebruikte onderzoeksmethode(n)
- de resultaten
- een discussie
- de conclusie en aanbevelingen
- een Nederlands- en/of Engelstalige samenvatting
- een literatuuroverzicht
De eerste drie onderdelen worden voorbereid tijdens (en zijn het product van) de cursus Research Proposal MSc Environmental Sciences (NM0703). De Thesis MSc Environmental Sciences start met het uitvoeren van het afstudeeronderzoek.
In de cursus is specifieke aandacht voor het schriftelijk wetenschappelijk en professioneel presenteren. Via een aantal gerichte taken wordt onder andere aandacht besteed aan het uitvoeren van peer review, het aanbrengen van een heldere structuur in wetenschappelijke onderzoekteksten en het schrijven van een (korte) vakpublicatie over het eigen onderzoek.
Vanzelfsprekende eis bij elk verslag is dat het eigen werk is. Na goedkeuring van de schriftelijke publicatie houd je een mondelinge eindpresentatie van een uur, waarvan circa 25 minuten is ingeruimd voor het beantwoorden van de vragen. Deze presentatie volgt in grote lijnen de opbouw van de schriftelijke publicatie. Bij de beoordeling vindt een weging plaats van de drie onderdelen met nadruk op het uitgevoerde werk (40%) en de schriftelijke verslaglegging (50%), waarbij de mondelinge eindpresentatie (10%) als afronding van het cijfer kan worden gebruikt.
Daarnaast dienen de volgende drie cursustaken te zijn voldaan
- Een peer review van een wetenschappelijk artikel,
- Een outline (opzet structuur) voor de wetenschappelijke publicatie van het eigen onderzoek,
- Een vakpublicatie over het eigen onderzoek.
Leerdoelen
Na het afronden van de cursus kun je:
- onder begeleiding onderzoek uitvoeren, dit adequaat beschrijven en een presentatie houden over het uitgevoerde werk en de resultaten hiervan,
- eerder verworven milieuwetenschappelijke competenties en academische vaardigheden in het afstudeeronderzoek integreren en toepassen.