Programma
- 15.00 – 15.30 uur
Inloop en inschrijving - 15.30 – 15.45 uur
Welkom en inleiding
Jos Lemmink, hoogleraar Marketing & Service Innovation bij BISS en Universiteit Maastricht - 15.45 - 16.15 uur
Inzicht in het gedrag van de consument uit gegevens gestuurde methoden
Natalie De Vries, onderzoeker aan de Universiteit van Newcastle, Australië.
De scheidslijnen tussen datawetenschap en marketing worden steeds vager en leiden tot betere resultaten voor zowel bedrijven als consumenten. In dit landschap moeten marketeers en business managers effectief samenwerken met datawetenschappers om' voorop te lopen' en concurrerend te blijven. - 16.15 - 17.00 uur
Sociale media en selectie van nieuwe medewerkers: Hoe verandert nieuwe technologie een oud spel?
Jason Thatcher, hoogleraar informatiesystemen aan de Universiteit van Clemson, South Carolina, USA
Uit diverse bronnen blijkt dat besluitvormers gebruik maken van sociale media, zoals Facebook en LinkedIn, om beslissingen te nemen over potentiële medewerkers. Helaas is er weinig wetenschappelijk onderzoek naar de implicaties van deze praktijk. - 17.00 - 17.30 uur
Bespreking met het publiek
Remko Helms, hoogleraar Informatiesystemen bij BISS en Open Universiteit - 17.30 - 18.30 uur
Netwerken en borrel
Meer weten en aanmelden
Meer informatie over dit Engelstalige seminar staat op de website van het BISS-instituut.
Aanmelden is mogelijk via het registratieformulier.