Marketing
-
Managementwetenschappen
-
MB0712
-
5 EC
-
Vanaf € 336
Inhoud
Kortom, de cursus is:
- competentiegericht: beroepsgebonden vaardigheden staan centraal
- casusgestuurd: via praktijkcasussen wordt de theorie op natuurlijke wijze opgezocht en geïmplementeerd
- digitaal: vooral via internet
- te gebruiken als naslagwerk: tekstboek Grondslagen van de marketing van Bronis Verhage.
Leerdoelen
Deze cursus beoogt je:
- inzicht te verschaffen in de betekenis en strekking van het begrip marketingmanagement,
- de samenhang te tonen tussen de diverse aspecten en deelgebieden van marketingmanagement,
- te laten reflecteren op het gevoerde marketingmanagement in concrete praktijksituaties,
- gefundeerde analyses uit te laten voeren op concrete praktijksituaties,
- probleemgericht te laten werken,
- begrippen, methoden en technieken, die in de marketing worden gebruikt, verantwoord te laten toepassen op concrete praktijksituaties.
Aanmelden
Toelichting aanmelden
De cursus wordt éénmaal per academisch jaar aangeboden.
Deze cursus en de cursussen Marketing (MB0702), Marketing (B05111) en de Basiscursus marketing (B05132) zijn wederzijds uitsluitend. Dit betekent dat zij wegens inhoudelijke overlap niet samen in een opleiding kunnen worden ingebracht.
Begeleidingsvorm
Docenten
Tentamenvorm
Tentamentoelichting
Tentamendata
Tentamenhulpmiddelen
Het online woordenboek
Cursusmateriaal
Als kennisdomein en naslagwerk wordt gebruikgemaakt van het tekstboek Grondslagen van de marketing (9de ed.) van Bronis Verhage, Noordhoff Uitgevers, Groningen/Houten.
De oefencasussen worden tevens schriftelijk aangeboden.