Nieuwe theorieën
Vanaf de jaren' 60 van de vorige eeuw is het advies van experts en consultants op het gebied van strategisch management en marketing om je te richten op de klant, ofwel 'de klant centraal'. Toch zien we dat, met name in de hightech sectoren, innovaties technologisch en aanbod gedreven zijn. In de afgelopen decennia ontstonden nieuwe benaderingen over wat 'waardecreatie' betekent en hoe waarde alleen in samenwerking (co-creatie) met de klant ontstaat.
In deze lezing neemt Frank de Langen u mee naar een aantal nieuwe verdienmodellen die uitgaan van minder, voor minder geld, als aanvalsstrategie in oude traditionele sectoren (disruptieve innovaties), of winstgevend maatschappelijk verantwoord ondernemen. Tenslotte, de jacht op de 'blue ocean', door meer waarde te combineren met lagere kosten en prijzen.
In de afronding worden de de bevindingen vanuit strategisch management over disruptieve innovatie vertaald naar de andere twee behandelde benaderingen: 'Good management becomes bad management'.
Programma
- Van 7.30 tot 8.00 uur: inloop en ontbijt
- Van 8.00 tot 9.00 uur: lezing en discussie
Praktische informatie
- Voor professionals (ondernemers, managers, consultants), academici en studenten.
- De booster wordt gehouden in het Engels.
- Online te volgen via YouTube.
- Adres: Brightlands Smart Services Campus, Smedestraat 2,6411 CR Heerlen. Parkeergelegenheid bij de BSSC Bezoekers Parking
- Kosten: gratis