Creating value: a strategy and marketing perspective - ASM 1
-
Managementwetenschappen
-
MM0033
-
7,5 EC
-
Vanaf € 594
-
Voor dit product gelden ingangseisen
Inhoud
In de cursus komen zowel strategische als marketingconcepten aan bod. Deze zijn geïntegreerd om op onderzoek gebaseerde kennis te combineren met kritische reflectie op theorie en praktijk. Strategisch denken staat centraal in deze boeiende cursus. Hierbij is er volop aandacht voor complexe keuzes bij het ontwikkelen van concurrentievoordeel met een benadering die gericht is op het oplossen van problemen. De marketingcomponent benadrukt dan weer de rol van klanten in de legitimiteit en continuïteit van organisaties, met strategieën gericht op klantwaarden en concurrentievoordelen. Hedendaagse elementen, zoals digitalisering, social media en online marketing, worden geïntegreerd.
Na voltooiing van de cursus beschik je over een breed scala aan vaardigheden die direct toepasbaar zijn in de managementpraktijk. Zo kun je strategische vraagstukken duidelijk definiëren en diverse perspectieven op strategische paradoxen begrijpen. Verder heb je een diepgaand inzicht in marketing verkregen, met speciale nadruk op het werven en behouden van klanten en het ontwikkelen van verdedigbare concurrentievoordelen. Dankzij je ontwikkelde analytische vaardigheden kun je je eigen organisatie evalueren op gebieden als strategische paradoxen, klantwaarde, strategische marketing en verdienmodellen. Met je kritische denkhouding en vaardigheden in conceptuele modellering kun je concreet en effectief bijdragen aan strategische besluitvorming in complexe zakelijke omgevingen.
Ingangseisen
Aanmelden
Toelichting aanmelden
Deze cursus start 9 februari 2026. We adviseren om uiterlijk zondag 25 januari 2026 hiervoor aan te melden zodat je tijdig het eventuele cursusmateriaal ontvangt, toegang hebt tot de leeromgeving en (indien van toepassing) ingedeeld kunt worden in een studiegroep. Bij aanmelding na 25 januari 2026 kunnen we dit niet garanderen. Aanmelden is mogelijk tot en met 8 februari 2026.
Deze cursus is wederzijds uitsluitend met de cursus(sen) Strategie en marketing met code MM0023 en voorgangers. Dit betekent dat deze cursus(sen) wegens inhoudelijke overlap niet samen in een opleiding kunnen worden ingebracht.
Voorkennis
Begeleidingsvorm
Je krijgt feedback van je docent op ingeleverd werk in de vorm van een automatische terugkoppeling, een individuele terugkoppeling, of een groepsterugkoppeling. De docent geeft niet alleen feedback maar bewaakt en stimuleert ook je studievoortgang. Ook is er een startbijeenkomst voorzien.
Begeleidingsbijeenkomsten
online-bijeenkomsten
Kwartiel 1 - diverse docenten
1. wo 03-9-2025 / dhr.dr.W. Schoenmakers / 18.30-20.30 uur
2. wo 24-09-2025 / dhr. H. Wevers MSc / 18.30-20.30 uur
3. di 07-10-2025 / mw.dr. A. Vandebeek / 18.30-20.30 uur
Kwartiel 3 - diverse docenten
1. do 12-02-2026 / dhr.dr. W. Schoenmakers / 18.30-20.30 uur
2. wo 04-03-2026 / dhr. H. Wevers MSc / 18.30-20.30 uur
3. di 17-03-2026 / mw.dr. A. Vandebeek / 18.30-20.30 uur
Docenten
Tentamenvorm
Tentamentoelichting
Deze cursus heeft twee cursusruns. De tentamendata in het academisch jaar 2025-2026 zijn:
voor kwartiel 1: 13-11-2025, 3-2-2026, 20-4-2026 en 9-7-2026
voor kwartiel 3: 20-4-2026 en 9-7-2026
Tentamendata
Cursusmateriaal
- een tekstboek: Exploring Strategy: Text & Cases (editie 13)
- wetenschappelijke artikelen, teksten en cases
- een online leeromgeving met studietaken en opdrachten.