Sprekers
Prof. dr. Marlit Lindner is hoogleraar digitalisering en onderwijs aan de universiteit van Tübingen en het Leibniz Institut für Wissensmedien (IWM). Samen met haar team richt ze zich op het optimaliseren van verschillende aspecten van digitale leer- en toetsomgevingen, met de nadruk op computer based assessment, multimediadesign en geautomatiseerde feedback. | |
Prof. dr. Desirée Joosten-ten Brinke is hoogleraar Leren & Toetsen bij Universiteit Maastricht. Vanaf 1990 was zij werkzaam in diverse rollen (toetsdeskundige, onderwijstechnoloog, hoogleraar en decaan) bij de Open Universiteit. Van 2010-2020 was zij tevens lector Technology-enhanced assessment en academic director van de masteropleiding Toetsdeskundige bij Fontys. Desirée is eindredacteur van Examens en auteur van o.a. Toetsen in het Hoger Onderwijs. | |
Dr. Hubert Vogten is werkzaam bij het Expertisecentrum Onderwijs van de Open Universiteit. Vanuit zijn IT- en onderwijstechnologische achtergrond houdt hij zich vooral bezig met het onderzoeken van de impact van generatieve AI op het onderwijs. | |
Marjelle Maljaars is onderwijsadviseur bij het Expertisecentrum Onderwijs van de Open Universiteit. Als onderwijsadviseur werk ik samen met docenten aan verschillende vraagstukken rondom toetsing en eerlijk beoordelen van de studenten. De invloed van generatieve AI op toetsing is een van mijn interessegebieden. | |
Jorik Arts werkt als docent-onderzoeker bij de Fontys lerarenopleiding in Tilburg. Jorik is verbonden aan het lectoraat Technology Enhanced Assessment, waarbij hij betrokken is bij meerdere onderzoekslijnen, zoals feedback in (VR) leeromgevingen en de meerwaarde van educatieve badges. Daarnaast doet hij als post-doc onderzoek naar het multimedia effect in toetsing. | |
Bas Hemker werkt sinds 1996 bij Stichting Cito bij het team Psychometrisch Onderzoek & Dienstverlening, dat hij nu leidt. Zijn werkzaamheden betreffen onder meer psychometrische bijdragen aan peilingen naar het niveau van het onderwijs in Nederland en kwaliteitsevaluatie van tests en toetsen. Sinds 2023 werkt hij samen met de Open Universiteit. | |
Tijdens haar studie Onderwijswetenschappen aan de Open Universiteit raakte Andrienne Kerckhoffs gefascineerd door de cruciale rol die multimedia kan spelen in het leerproces. Deze interesse leidde tot een PhD-traject, waarin ze haar passie voor multimedia combineert met het belang dat ze hecht aan eerlijke en toegankelijke toetsen. Haar onderzoek richt zich nu op het gebruik van multimedia in toetsen, met als doel het ontwikkelen van richtlijnen voor effectief multimediaal toetsontwerp. | |
Romy Noordhof is Hoofd Prototypes bij CitoLab, een multidisciplinair innovatieteam dat zich richt op de ontwikkeling van prototypes voor onderwijskundig meten. Met een achtergrond als onderwijskundige en toetsdeskundige voert Romy ontwerponderzoek uit naar innovatieve toetsvormen. Vóór haar baan bij CitoLab werkte Romy als toetsdeskundige op de afdeling centrale examens, aan de praktijkexamens voor het vmbo. | |
Michelle van Snippenberg is werkzaam als intern begeleider op een basisschool in Hoef en Haag. In 2021 is zij gestart met de master Onderwijswetenschappen aan de Open Universiteit. Het afgelopen jaar heeft zij onderzoek gedaan in het kader van haar masterscriptie naar de effecten van het toepassen van het signaleringsprincipe op multimediale toetsing. | |
Daniëlle Olijerhoek is op dit moment werkzaam op twee basisscholen in de regio Rotterdam, waar zij onder andere werkzaam is als leerkracht in de onderbouw. Het afgelopen jaar heeft zij onderzoek gedaan naar de effecten van het toepassen van het signaleringsprincipe op multimediale toetsing in verband met haar masterscriptie. |