Sprekers
![]() |
Dr. Xiaoxia 'Silvie' Huang is universitair hoofddocent Instructional Design aan de Western Kentucky University. Ze behaalde haar Ph.D. graad in instructiesystemen aan de Florida State University. Haar onderzoek richt zich op het ontwerpen en evalueren van door technologie ondersteunde leeromgevingen in verschillende formele en informele omgevingen om cognitieve, affectieve en motiverende leerprocessen te ondersteunen. |
![]() |
Dr. Hans G. K. Hummel is universitair hoofddocent aan de faculteit Onderwijswetenschappen. Zijn onderzoek naar en ontwikkeling van onderwijsinnovatie richten zich op het gebruik van onderwijstechnologie voor het aanleren van beroepsvaardigheden, zoals via serious games. Eerder was hij Lector 'Werkplekleren en ICT' aan de NHL Hogeschool. |
![]() |
Dr. Alexander Skulmowski is een tenure track hoogleraar digitaal onderwijs aan de Karlsruhe University of Education (Duitsland). Hij studeerde cognitieve wetenschappen en behaalde een doctoraat in psychologie aan de Technische Universiteit van Chemnitz. Zijn onderzoek richt zich op leren met technologieën zoals virtual reality, eye-tracking en interactieve leermedia. |
![]() |
Prof. dr. Rob Martens is hoogleraar aan de faculteit onderwijskunde van de Open Universiteit Nederland. Hij is gespecialiseerd in onderwijsvernieuwing, spel en motivatie. Martens kreeg in 2007 een bijzondere leerstoel multimediaonderwijs. In 2012 werd hij honorair hoogleraar aan de KU Leuven (België). Hij is medeoprichter van EAPRIL (European Association for Practitioner Research on Improving Learning). |
![]() |
Dhr. Willem-Jan Renger (1967) is hoofd van de Innovatie Studio van de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht en coach aan de master Crossover Creativity van de School for Transformation Design. Hij is de grondlegger van ludodidactiek, een crossover ontwerpmethode voor docenten om spelprincipes en leren op een verantwoorde manier met elkaar te verbinden. |
![]() |
Dr. Lijia Lin is universitair hoofddocent aan de School of Psychology and Cognitive Science aan de East China Normal University in Shanghai, China. Zijn onderzoek richt zich op het gebruik van een verscheidenheid aan digitale technologieën en instructiestrategieën om het leren en de betrokkenheid te verbeteren. Zijn werk is op grote schaal gepubliceerd in internationale peer-reviewed tijdschriften, zoals Learning and Instruction en Computers & Education. Ook heeft hij tientallen presentaties gegeven op internationale conferenties, zoals de jaarlijkse bijeenkomst van de American Educational Research Association. |
![]() |
Dr. Lisette Wijnia is universitair hoofddocent bij de vakgroep Voorwaarden voor Levenslang Leren bij de faculteit Onderwijswetenschappen van de Open Universiteit. Daarnaast werkt zij als hoofddocent aan het Erasmus University College, Erasmus Universiteit Rotterdam. Haar voornaamste onderzoeksinteresses omvatten probleemgestuurd leren, motivatie en zelfregulerend leren. |
![]() |
Prof. dr. Karel Kreijns is voorzitter van de vakgroep Sociaal leren met de leerstoel Technology-enhanced collaborative learning. Vanuit de leerstoel en ook vanwege het feit dat de Open Universiteit een online afstandsonderwijsinstelling is, heeft hij een intrinsieke belangstelling voor hoe samenwerkend leren optimaal is te organiseren in een online omgeving met groepen studenten die elkaar nauwelijks kennen omdat ze ver van elkaar wonen. Verder heeft hij belangstelling voor motivatieprocessen en het gebruik van technologie in het onderwijs. |