Deze website gebruikt cookies (en daarmee vergelijkbare technieken) om het bezoek voor u nog makkelijker en persoonlijker te maken. Met deze cookies kunnen wij en derde partijen uw internetgedrag binnen en buiten onze website volgen en verzamelen.
Hiermee kunnen wij en derde partijen advertenties aanpassen aan uw interesses en kunt u informatie delen via social media.
Klik op 'Ik ga akkoord' om cookies te accepteren en direct door te gaan naar de website of klik op om uw voorkeuren voor cookies te wijzigen. Bekijk onze privacyverklaring voor meer informatie.
STG_BDK_MAMAN_MABPM_13006_head_large.jpg
Voorbereiding afstudeeronderzoek S&I
Managementwetenschappen | 5 EC | Voor dit product gelden ingangseisen
Code MM0602
Prijsindicatie € 324
Deze cursus heeft een vast startmoment. Kijk in het Jaarrooster wanneer de cursus van start gaat en wanneer de begeleiding is ingeroosterd.

Algemeen

Inhoud

Voorbereiding afstudeeronderzoek S&I wordt verweven met de elective Strategy and innovation, zodat er een brug kan worden geslagen tussen de inhoud en de formele vormvereisten aan een onderzoeksplan.
Centraal in deze cursus staan de competenties die nodig zijn om een heldere en relevante probleemstelling te formuleren, de juiste literatuur te verzamelen en te verwerken en te komen tot een operationalisatie van het conceptuele model, die kan dienen als basis voor het empirische onderzoek.
De eindbeoordeling houdt in dat het resulterende onderzoeksvoorstel wordt goedgekeurd, zodat met de tweede fase van het afstuderen kan worden begonnen.

Leerdoelen
- Het komen tot een goede probleemstelling;
- Een eerste opzet van het literatuuronderzoek;
- Een eerste opzet van het conceptuele model;
- Een eerste opzet van het methodologische hoofdstuk.

Aanmelden

Ingangseisen

Aanmelden is alleen mogelijk voor opleidingsstudenten die formeel zijn toegelaten tot de masteropleiding Management. ASM 1, 2 en 3 zijn afgerond en u bent ingeschreven voor ASM 4 (of heeft deze cursus afgerond).
Aanmelden voor deze cursus is alleen mogelijk in combinatie met de bijbehorende Elective Strategie en innovatie.

Aanmelden

Aanmelden is alleen mogelijk voor studenten die formeel zijn toegelaten tot de masteropleiding.

Toelichting aanmelden

Deze cursus start 1 september 2019. We adviseren om uiterlijk donderdag 15 augustus 2019 hiervoor aan te melden zodat u tijdig het eventuele cursusmateriaal ontvangt, toegang heeft tot de leeromgeving en (indien van toepassing) ingedeeld kunt worden in een studiegroep. Bij aanmelding na 15 augustus 2019 kunnen we dit niet garanderen. Aanmelden is mogelijk tot en met 31 augustus 2019.

Deze cursus start 10 februari 2020. We adviseren om uiterlijk zondag 26 januari 2020 hiervoor aan te melden zodat u tijdig het eventuele cursusmateriaal ontvangt, toegang heeft tot de leeromgeving en (indien van toepassing) ingedeeld kunt worden in een studiegroep. Bij aanmelding na 26 januari 2020 kunnen we dit niet garanderen. Aanmelden is mogelijk tot en met 9 februari 2020.

Parallel aan de Voorbereiding afstudeeronderzoek S&I volgt u de cursus MM0904 Strategie en innovatie.

Voorkennis

Kennis van de cursussen Advanced studies in management 1 t/m 4.

Begeleiding

Begeleidingsvorm

Deze cursus heeft een vast startmoment. Kijk in het Jaarrooster wanneer de cursus van start gaat en wanneer de begeleiding is ingeroosterd.

Fysieke en virtuele bijeenkomsten; elektronische begeleiding.

Docenten

Mw. drs. J. van Ameyden, dhr. drs. L. van Veldhuizen, dhr. dr. W. Ooms, dhr. dr. F. de Langen, mw. dr. C. Voinea en mw. dr. N. Roijakkers.

Bereikbaarheidsoverzicht

Bereikbaarheidsinformatie docenten/examinatoren

Tentamen

Tentamenvorm

Opdracht.

Tentamendata

Volgens afspraak.

Meer info

Cursusmateriaal

Deze cursus bestaat uit een elektronische reader en een elektronisch werkboek.

Digitale leeromgeving

Als student (na inschrijven) kunt u via de cursussite in de digitale leeromgeving naar de discussiegroepen. Hier kunt u met medestudenten en begeleider informatie uitwisselen en discussiëren over de leerstof.