Deze website gebruikt cookies (en daarmee vergelijkbare technieken) om het bezoek voor u nog makkelijker en persoonlijker te maken. Met deze cookies kunnen wij en derde partijen uw internetgedrag binnen en buiten onze website volgen en verzamelen.
Hiermee kunnen wij en derde partijen advertenties aanpassen aan uw interesses en kunt u informatie delen via social media.
Klik op 'Ik ga akkoord' om cookies te accepteren en direct door te gaan naar de website of klik op om uw voorkeuren voor cookies te wijzigen. Bekijk onze privacyverklaring voor meer informatie.
Contact_WebcareTeam_11521_head_large.jpg
Webcare bij de Open Universiteit
Naast de reguliere manieren waarop er contact met ons op kan worden genomen, telefonisch of per e-mail, is het ook mogelijk om contact met ons op te nemen via sociale media. Ons Webcare Team staat je hier te woord.

Hoe werkt onze Webcare?

De Open Universiteit is actief op Facebook, Instagram, LinkedIn en Twitter. Omdat wij begrijpen dat er vragen kunnen zijn over onze content of gerelateerde zaken, is het mogelijk om direct contact met ons op te nemen via sociale media. Je kunt met ons in contact komen door ons een privébericht (Direct Message) te sturen. Afhankelijk van de complexiteit en de benodigde actie van de vraag kun je uiterlijk binnen 5 dagen een reactie van ons verwachten.

Huisregels bij gebruik van sociale media

Om ervoor te zorgen dat onze pagina’s voor iedereen leuk blijven, beheren wij onze kanalen volgens de onderstaande richtlijnen:

  • We willen vragen graag goed en juist beantwoorden. Soms hebben we daarvoor de hulp van een collega nodig die een vraag beter kan beantwoorden. In dat geval kan een antwoord op een vraag wat langer duren. We streven er naar om binnen 5 dagen te voorzien van een reactie.
  • Wordt er (per ongeluk) een openbaar bericht met persoonlijke gegevens, zoals bijvoorbeeld een telefoonnummer of e-mailadres? Dan wordt dit bericht verwijderd. Dat doen we om privacy redenen. Als we deze gegevens nodig denken te hebben, dan zullen we hiernaar vragen.
  • We gaan zeer zorgvuldig met persoonsgegevens om. In ons privacybeleid is te lezen hoe we dat doen.
  • Over lopende of behandelde zaken communiceren we nooit via sociale media. Dusdanige reacties worden per telefoon, e-mail of brief verschaft.
  • We accepteren geen beledigingen, scheldwoorden en discriminatie. Indien dit wel gebeurd, worden deze berichten verwijderd.
  • Feedback over onze dienstverlening en werk is van harte welkom. Daar kunnen we beter van worden. Herhaaldelijk plaatsen van dezelfde negatieve berichten accepteren we echter niet. We behouden ons het recht voor om berichten of reacties te verwijderen of te verbergen.