Deze website gebruikt cookies (en daarmee vergelijkbare technieken) om het bezoek voor u nog makkelijker en persoonlijker te maken. Met deze cookies kunnen wij en derde partijen uw internetgedrag binnen en buiten onze website volgen en verzamelen.
Hiermee kunnen wij en derde partijen advertenties aanpassen aan uw interesses en kunt u informatie delen via social media.
Klik op 'Ik ga akkoord' om cookies te accepteren en direct door te gaan naar de website of klik op om uw voorkeuren voor cookies te wijzigen. Bekijk onze privacyverklaring voor meer informatie.
OW_LearnSTEM_12388_head_large.jpg
Leren
Europese enquête over de exacte vakken voor leerlingen, leerkrachten en bestuurders
Wat vinden leerlingen van de lessen die ze krijgen op het gebied van wetenschap, techniek en wiskunde? En wat vinden leerkrachten van die lessen: wat kan beter en wat hebben ze nodig om het beter te doen? En hoe zien bestuurders dat? Het Europese LearnSTEM project wil graag antwoord op deze vragen. Daarom hebben ze enquêtes opgesteld voor leerlingen, leerkrachten en schoolbestuurders in heel Europa.

Innovatief onderwijs in de exacte vakken

LearnSTEM heeft drie doelstellingen. In de eerste plaats wil het een pedagogisch model ontwikkelen om innovatief onderwijs te geven op het gebied van wetenschap, techniek en wiskunde (STEM: science, technology, engineering and mathematics). Het tweede doel is vaststellen welke behoeften er zijn bij de leerkrachten en tot slot wil het project een trainingsprogramma opstellen om aan deze behoeften te voldoen. 

Drie enquêtes

Er zijn drie enquêtes opgezet: een voor leerlingen, een voor leerkrachten en een voor schoolbestuurders. De leerlingenenquête is ook in het Nederlands beschikbaar.

Over LearnSTEM

LearnSTEM is een Europees samenwerkingsproject van negen partners uit zes landen werken samen in dit project. Vanuit Nederland zijn de Open Universiteit (coördinator Christian Stracke) en Agora/Niekée in Roermond betrokken.