Deze website gebruikt cookies (en daarmee vergelijkbare technieken) om het bezoek voor u nog makkelijker en persoonlijker te maken. Met deze cookies kunnen wij en derde partijen uw internetgedrag binnen en buiten onze website volgen en verzamelen.
Hiermee kunnen wij en derde partijen advertenties aanpassen aan uw interesses en kunt u informatie delen via social media.
Klik op 'Ik ga akkoord' om cookies te accepteren en direct door te gaan naar de website of klik op om uw voorkeuren voor cookies te wijzigen. Bekijk onze privacyverklaring voor meer informatie.
OW_AutonomieStructuur_13091_head_large.jpg
Leren
Tim Surma keynote speker op het symposium OverLoad
Op 21 juni 2019 vindt in Amsterdam het symposium Over Load plaats. Centraal staat Cognitieve psychologie: meer dan 20 jaar onderzoek en ervaring. John Sweller, toonaangevend onderzoeker op dit vakgebied, is een van de sprekers. Ook Tim Surma, onderzoeker bij de Open Universiteit, verzorgt er een keynote.

John Sweller en leren organiseren in de klas

Onze kennis over hoe onze hersenen werken is de laatste decennia aanzienlijk verbeterd. Die kennis heeft grote implicaties gehad voor hoe leren kan worden georganiseerd in onze scholen en in de klas. De meeste belangrijke theorie die de afgelopen decennia is ontwikkeld, is de Cognitive Load Theorie, door John Sweller. Naast John Sweller, wordt het programma gevuld met toonaangevende sprekers die u zullen meenemen in hoe u de belangrijkste en meest actuele ontwikkelingen uit de cognitieve psychologie kunt gebruiken voor uw eigen school en onderwijs.

Cognitive load theorie in de lespraktijk

Tim Surma is een van de vier keynotesprekers. In zijn keynote zal Surma de wetenschap van het leren en de klaspraktijk samen brengen en zal hij met vele praktische voorbeelden laten zien hoe recent onderzoek over de Cognitive Load theorie gebruikt kan worden om de lespraktijk te versterken. Tim Surma is al meer dan vijftien jaar wiskundedocent in Vlaanderen (and still counting) en gaf algemeen-didactische vakken aan de lerarenopleiding. Na het behalen van zijn master in de Learning Sciences promoveert hij op dit moment aan het Welten-Instituut van de Open Universiteit. Hij bouwt er expertise op over effectieve leerstrategieën en hoe deze leerstrategieën te gebruiken voor de klas.  

Voor meer informatie kunt u terecht op de symposiumsite.