OW_Leren_in_beeld_brengen_20001_head_large.jpg

Trendsconferentie Leren in beeld brengen

Hoe leren mensen eigenlijk? In een eerste stap moeten we nieuwe informatie waarnemen om het in een vervolgende stap in ons geheugen te verwerken. Maar dat geldt ook andersom: wat we in ons geheugen hebben beïnvloed wat we waarnemen.

Tijdens deze trendsconferentie werd inzicht gegeven in hoe deze basale processen het leren van beginners, maar ook van professionals leiden en welke gevolgen dit voor het toetsen van vaardigheden en kennis heeft. Welke conclusies kunnen we hieruit trekken om efficiënter instructiemateriaal te ontwerpen, om tot meer valide testmateriaal te komen, en om het leren van professionals en experts te bevorderen.

Inhoud

Een combinatie van verschillende sessies waaronder keynotes en inhoudelijke sessies gaven inzichten en inspiratie voor de eigen praktijk. De conferentie werd afgesloten met de oratie van prof. dr. Halszka Jarodzka, waarin zij de inhoud van haar leerstoel Instructional Design of Online Learning presenteerde.

De conferentie evenals de oratie vonden fysiek plaats in Heerlen.

Voor wie?

Deze conferentie is bedoeld voor onderzoekers, docenten, opleiders en assessoren met interesse in hoe leren plaatsvindt en wat dat betekent voor het toetsen van kennis en vaardigheden.