null Welten-instituut test reeks van toegepaste games voor leren

OW_RAGEcommunicatie_12944_head_large.jpg
Digital Learning
Welten-instituut test reeks van toegepaste games voor leren
In juni 2017 is het RAGE-team, onder leiding van het Welten-instituut, gestart met het uittesten van RAGE-games in zes praktijksituaties. De praktijksituaties variëren van het trainen van politieagenten en het begeleiden van werkzoekenden tot het aanleren van ondernemersvaardigheden. De tests vinden plaats in Portugal, Verenigd Koninkrijk, Italië, Frankrijk en Nederland.

Van schoolverlaters tot politieagenten

Alle games zijn ontworpen om de employability van de deelnemers te vergroten, of het nu gaat om het aanleren van zachte vaardigheden (soft skills) als leiderschap en communicatie waardoor schoolverlaters gemakkelijker werk kunnen vinden, of om gerichte bijscholing van ervaren professionals zoals politieagenten. Een paar voorbeelden:

RAGE gebruikt deze tests om na te gaan hoe goed de gebruikte technologieën functioneren in verschillende situaties, om onderzoek te doen naar de leerprocessen tijdens het gamen en om het praktisch gebruik van de RAGE game-onderdelen te demonstreren.

Over RAGE

RAGE - Realising an Applied Gaming Ecosystem - is een technologie- en kennistransferproject, mede gefinancierd door het H2020 programma voor onderzoek en innovatie van de Europese Commissie. RAGE ontwikkelt herbruikbare softwarecomponenten waarmee serious games makkelijker, sneller en goedkoper geproduceerd kunnen worden. Op de projectwebsite staan inmiddels ruim 30 componenten die iedere gamesontwikkelaar kan gebruiken. Het Welten-instituut van de Open Universiteit leidt het project. U leest meer over het RAGE-project op de projectsite. Of volg het project op @RageAppliedGame.