Digital Learning
Digitaal leren is een van de zwaartepunten van de Nationale Wetenschapsagenda waar het onderzoek van de Open Universiteit zich op richt. De faculteit Onderwijswetenschappen vervult wereldwijd een toonaangevende rol op het gebied van onderwijs en onderwijstechnologie. Zij beschikken over een uitgebreid internationaal netwerk bestaande uit gerenommeerde onderzoeksinstellingen en maatschappelijk relevante organisaties.
Het onderzoek op het gebied van Digital learning vindt plaats binnen het onderzoek programma Learning and teaching in Technology-enhanced Environments. Binnen dit programma ligt de focus op de volgende topics:
- Digital and Information literacy
- Cognitive processes involved in Information literacy
- Influencing factors when learning in information rich environments
- Instructional design principles to foster digital and information literacy
- Opportunities of mobile, social and contextual media to innovate education
- Characteristics of efficient learning technology
- Learning Analytics and Technology Enhanced Assessment
- Smart Living and the Future School
- Open Education
Lees ook:
Hersenonderzoek naar hoe jongeren leren
Topics Onderwijswetenschappen
Networked Learning
Marjan Vermeulen
Marjan Vermeulen
Biopsychology of Learning
Renate de Groot
Renate de Groot
Online learning & instruction
Halszka Jarodzka
Halszka Jarodzka
Motivation and Intention
Karel Kreijns and Rob Martens
Karel Kreijns and Rob Martens
Trusted Learning Analytics
Hendrik Drachsler
Hendrik Drachsler
Organisational & professional learning
Marjan Vermeulen
Marjan Vermeulen
Technology Enhanced Assessment
José Janssen
José Janssen
New Learning Experiences
Peter van Rosmalen
Peter van Rosmalen
Seamless Learning Design
Ellen Rusman
Ellen Rusman
Applied Gaming & Simulation
Hans Hummel
Hans Hummel
Open Education
Christian M. Stracke
Christian M. Stracke
Multimodal learning experiences
Roland Klemke
Roland Klemke