null Open Universiteit en Erasmus School of Accounting & Assurance gaan samenwerken

ALG_Abstract_11515_head_large.jpg
Digital Learning
Open Universiteit en Erasmus School of Accounting & Assurance gaan samenwerken
De faculteit Management, Science & Technology van de Open Universiteit gaat samenwerken met de Erasmus School of Accounting & Assurance (ESAA) om synergie te realiseren op specifieke onderzoeksterreinen. Denk aan onderzoek rond de toenemende belangstelling bij stakeholders van ondernemingen en andere organisaties naar relevantie van niet-financiële informatie over duurzaamheid. Maar ook in onderwijs of op onderwijsgebied willen beide partijen de handen in elkaar slaan om programma’s in co-creatie te ontwikkelen voor face-to-face en online onderwijs of combinaties hiervan (blended learning).

Erasmus School of Accounting & Assurance

Erasmus School of Accounting & Assurance is een samenwerkingsverband van de Erasmus School of Economics en Erasmus Universiteit Rotterdam Accounting, Auditing & Controlling (Eurac) BV. Door deze samenwerking zijn van start tot finish alle opleidingen en onderzoek op het gebied van Accounting en Assurance onder één pa­raplu georganiseerd; post initiële opleidingen, een executive master, executive programs en permanente educatie.

Faculteit Management, Science & Technology

De faculteit Management, Science & Technology levert hoogwaardig academisch onderwijs aan deeltijdstudenten en zet zich in voor hoogwaardig onderzoek. De Open Universiteit is dé Nederlandse expert op het gebied van online leren.

Waarom deze samenwerking

Het initiatief voor deze samenwerking werd genomen door prof. dr. Gerard Mertens, decaan van de faculteit Management, Science & Technology: 'Onze samenleving verandert zienderogen en samenwerking met derden speelt voor ons een steeds belangrijkere rol. Bij de Open Universiteit hebben we het werken met partners in ecosystemen als speerpunt geformuleerd. Waardoor onze studenten en andere belanghebbenden, met kennis opgedaan door onze partners en ons, in staat zijn - op academisch niveau - optimaal in te spelen op de veranderingen in de maatschappij.'