Synchroon leren online leren in korte programma's
Korte leerprogramma’s (SLPs) zijn zelfstandige leereenheden met een wisselende omvang (tussen 5 en 30 ECTS). Ze worden meestal afgesloten met een certificaat en kunnen ingebracht worden in grotere diplomaprogramma’s. Ze focussen op complex (academisch) leren en worden meestal online aangeboden. Iwan Wopereis gaat in zijn presentatie in op het ontwerpen van SLPs en de uitdaging om binnen dit soort programma’s synchroon samenwerkend leren mogelijk te maken.
Continu leren
Leren doe je niet alleen in formele onderwijsomgevingen, maar - ook al dan niet opzettelijk - in je professionele en privé omgeving. Die omgevingen zijn meestal strikt van elkaar gescheiden. Er wordt momenteel nog maar weinig gebruik gemaakt van de mogelijkheden om met mobiele technologie een continuïteit in leerprocessen doorheen alle leeromgevingen mogelijk te maken. Ellen Rusman introduceert in haar presentatie ‘Mobile and seamless learning design: support of continuous learning processes in higher (distance) education’ het begrip ‘naadloos leerontwerp’ (Seamless learning design) en toont een aantal recente toepassingen ervan. Ze bespreekt de relevantie, uitdagingen en mogelijkheden voor hoger onderwijs.
Voor meer informatie over dit webinar, het programma en aanmelden, kunt u terecht op de conferentiesite.