Webinar: Gemotiveerd en effectief studeren
Online studeren in je eigen tijd
Misschien heb je al ervaring in online studeren, maar misschien ook nog helemaal niet. Het is best lastig om voor jezelf een startmoment te bepalen achter je eigen bureau. Want hoe begin je nu het beste? Hoe ga je je tijd indelen? Als je weet wat voor jou de meest effectieve manier is om te studeren, dan geeft dat houvast. In dit webinar leer je over hoe je brein en je geheugen werkt, maar ook wat je kunt doen als het wat minder gaat.
Aanmelden en voorbereiding
Als voorproefje kun je alvast een kort minicollege van Gino Camp volgen: 'Zo leer je meer in dezelfde tijd'.
Webinar Gemotiveerd en effectief studeren
- Vrijdag 30 augustus 2024
- 15.30 - 16.30 uur
- Deelnemen aan het webinar is mogelijk via onderstaande knop
Over de sprekers en moderator
Rob Martens
Rob Martens is hoogleraar aan de Faculteit Onderwijswetenschappen. Zijn onderzoeksinteresse is vooral gericht op motivatie, of beter gezegd het helaas vaak voorkomende gebrek daaraan in het onderwijs. Over dit onderwerp schreef hij verschillende boeken zoals 'We moeten spelen' en 'Leerlingen intrinsiek motiveren'.
Gino Camp
Gino Camp is bijzonder hoogleraar Effectief Leren aan de Faculteit Onderwijswetenschappen van de Open Universiteit Nederland. Hij promoveerde in 2006 op geheugenonderzoek en heeft zich sindsdien gericht op onderzoek dat de effectiviteit van bepaalde leer- en onderwijsstrategieën in het onderwijs beoordeelt. Hij heeft trainingsprogramma's en digitale hulpmiddelen ontwikkeld om het leren van studenten te ondersteunen, en hij zet zich in voor het vertalen van kennis uit laboratoriumonderzoek naar praktische toepassingen. Dit doet hij in face-to-face-onderwijs, en in online en gemengde leeromgevingen.
Marelle Attinger
Marelle Attinger is Universitair docent Straf(proces)recht aan de Open Universiteit en Coördinator Onderwijs aan de Faculteit Rechtswetenschappen. In 2017 werd Marelle door de studenten verkozen tot OU Docent van het Jaar. Marelle vindt het belangrijk dat studenten zich veilig voelen en dat ze plezier beleven aan hun studie.