null Blog: 10 vaak gehoorde maar twijfelachtige redenen om multimedia te gebruiken

OW_MediaInKlas_head_large.jpg
Samenleving
Blog: 10 vaak gehoorde maar twijfelachtige redenen om multimedia te gebruiken
Multimedia zijn geen panacee. Multimedia op zichzelf bereiken niets. Multimedia verkeerd gebruiken doet meer kwaad dan goed. De gekozen didactiek is en blijft de (belangrijkste) bepalende factor, en didactiek is en blijft het terrein van de leraar. Zo besluit Paul Kirschner zijn blog in Didactief van november. Daarin behandelt hij een publicatie over vaak gehoorde maar twijfelachtige redenen om multimedia te gebruiken.

Spraakmakend onderzoek en de betekenis voor de praktijk

Paul Kirschner bespreekt in zijn blogs voor Didactief spraakmakend wetenschappelijk onderzoek en wat de betekenis ervan is voor het onderwijs. De column van november is gewijd aan een hoofdstuk uit Cambridge Handbook of Multimedia Learning (2e editie) van Dick Clark en Dave Feldon. Daarin zetten zij vraagtekens bij tien veel gebruikte principes bij het inzetten van multimedia in het onderwijs. Zij doen dit op basis van goed empirisch onderzoek.

Lees de hele column op Didactief online.