null Docent Cultuurwetenschappen Wil Michels schrijft boek 'Fanstrategie'

MW_Service_13652_head_large.jpg
Docent Cultuurwetenschappen Wil Michels schrijft boek 'Fanstrategie'
Een merk met veel fans is enorm krachtig. Het wil geen klanten maar fans die ambassadeur zijn voor het merk in hun eigen sociale netwerk. Maar hoe kom je aan die fans? Wil Michels, als docent verbonden aan de faculteit Cultuurwetenschappen, vakgroep Letterkunde en kunstgeschiedenis van de Open Universiteit, bracht onlangs het boek 'Fanstrategie' uit.

Fanstrategie

Michels biedt in het boek een strategische aanpak, waarbij de psychologie van de fans en de emotie en relatie tussen de fan en het merk centraal staan. Een fanstrategie werkt voor bedrijven, maar ook voor steden en non-profitorganisaties. Volgens Michels zijn de belangrijkste fans de eigen medewerkers. Zij maken externe fans en die fans zorgen op hun beurt weer voor nieuwe fans.

Over Wil Michels

Wil Michels werkte twee jaar aan 'Fanstrategie'. Hij schreef meerdere boeken, waaronder 'Communicatiestrategie'. Naast de Open Universiteit is hij ook docent bij Fontys Hogescholen, NCOI, Van der Hilst en de Universiteit van Antwerpen èn heeft hij een eigen communicatiebureau.

Het boek is verschenen bij uitgeverij Noordhof en online te koop bij onder andere managementboek.nl.