Deze website gebruikt cookies (en daarmee vergelijkbare technieken) om het bezoek voor u nog makkelijker en persoonlijker te maken. Met deze cookies kunnen wij en derde partijen uw internetgedrag binnen en buiten onze website volgen en verzamelen.
Hiermee kunnen wij en derde partijen advertenties aanpassen aan uw interesses en kunt u informatie delen via social media.
Klik op 'Ik ga akkoord' om cookies te accepteren en direct door te gaan naar de website of klik op om uw voorkeuren voor cookies te wijzigen. Bekijk onze privacyverklaring voor meer informatie.
Digital Learning
EAPRIL conferentie: in Portoroz (Slovenië)
Van 12 tot 14 november 2018 vindt in Portoroz (Slovenië) de jaarlijkse EAPRIL conferentie plaats, georganiseerd. Eapril staat voor European Association for Practitioner Research on Improving Learning. Er worden resultaten gepresenteerd van onderzoeken van Welten-onderzoekers Marjan Vermeulen, Rob Martens, Theo Bastiaens, Emmy Vrieling en Iwan Wopereis.

De papers waarbij onderzoekers van het Welten-instituut betrokken zijn:

  • Guidance of Effective Student Questioning? The Design and Evaluation of a Principle-based Scenario

Harry Stokhof, HAN University, Netherlands; Bregje de Vries, VU University Amsterdam, Netherlands; Rob Martens, Open University of the Netherlands, Netherlands; Theo Bastiaens, Open University of the Netherlands, Netherlands

Lees ook het bericht over de promotie van Harry Stokhof eerder dit jaar bij de Open Universiteit.

  • Towards a questionnaire for measuring social learning in teacher learning groups 

Emmy Vrieling, Open University of the Netherlands, Netherlands; Iwan Wopereis, Open University of the Netherlands, Netherlands

  • Developing a culture of inquiry: results and output of a long-term project 

Anje Ros, Fontys University of Applied Sciences, Netherlands; Linda van den Bergh, Fontys Opleidingscentrum Speciale Onderwijszorg, Netherlands; Marjan Vermeulen, Open University of the Netherlands, Netherlands 

  • Developing a culture of inquiry: interventions in primary schools 

Linda van den Bergh, Fontys Opleidingscentrum Speciale Onderwijszorg, Netherlands; Anje Ros, Fontys University of Applied Sciences, Netherlands; Marjan Vermeulen, Open University of the Netherlands, Netherlands

  • Knowledge utilization for sustainable and evidence-informed school development 

Anje Ros, Fontys University of Applied Sciences, Netherlands; Linda van den Bergh, Fontys Opleidingscentrum Speciale Onderwijszorg, Netherlands; Marjan Vermeulen, Open University of the Netherlands, Netherlands; Ellen Rohaan, Fontys University of Applied Sciences, Netherlands; Martin Vos, Fontys Univers

Lees meer op de conferentiesite