Over de Online International Summit
Hoe werken we binnen onze verschillende contexten en omgevingen aan het bevorderen van rechtvaardigheid en toegang tot leren? Wat zijn de open werkwijzen, processen en verbanden die moeten worden gecreëerd om beter te voldoen aan de behoeften van lerenden in lokale en mondiale contexten? Welke initiatieven verleggen de grenzen van openheid in instellingen? Nu het gesprek rond open onderwijs verschuift van open educational resources naar open educational practices, stellen docenten wereldwijd de vraag wat van cruciaal belang is voor ondersteuning van toegang tot onderwijs. De Online International Summit wil de mensen, de werkwijzen en de contexten die het open landschap vormen met elkaar verbinden en de deelnemers betrekken bij de taak om gezamenlijk openheid te (her)definiëren door het delen van verhalen.
Het thema van de Online International Summit is OPENNESS. Onderzocht wordt hoe lerenden kunnen worden ondersteund door middel van open onderwijspraktijk. Wat betekent openheid in verschillende contexten; wat zijn de de overeenkomsten en verschillen in de mogelijkheden en uitdagingen?
De Online International Summit kent zes sessies van een uur, één voor elk continent minus Antarctica (alle tijden Eastern):
- 8.30 - 9.30 uur am – Session 1: Asia with Katsuke Shigeta
- 10.00 - 11.00 uur am – Session 2: Africa with Dhanjay Jhurry and Maha Bali
- 11.30 - 12.30 uur pm – Session 3: Europe with Frank de Langen and Maren Deepwell
- 1.00 - 2.00 uur pm – Session 4: South America with Tel Amiel
- 2.30 - 3.30 uur pm – Session 5: North America with Terry Greene and Robin DeRosa
- 7.45 - 8.45 uur pm – Session 6: Australia, New Zealand and the Pacific Islands with Kate Bowles, Johanna Funk, and Sara Lambert
Hoe deel te te nemen?
De Online International Summit nodigt teams van ontwerpers, opvoeders en online learning practitioners uit om online samen te komen. U kunt de sessie(s) gratis volgen via Zoom.
Deze conferentie wordt afgesloten met een synthese van de bevindingen, welke worden gepubliceerd in een open white paper.
Over Frank de Langen
Frank de Langen werkt 25 jaar in het open afstandsonderwijs. In zijn onderzoek combineert hij innovatie, business modellen en strategie en duurzaamheid van Open Education Resources te combineren.
Meer weten? Lees dan zijn blog.