null OnderwijsInnovatie uitgave juni verschenen

ALG_OnderwijsInnovatie_2_17_head_large.jpg
OnderwijsInnovatie uitgave juni verschenen
Op 18 juni is de tweede uitgave van het tijdschrift OnderwijsInnovatie in 2017 verschenen. Het blad is ook online te lezen via onze website.

In dit nummer o.a.

  • Een interview met Mariëtte Hamer (voorzitter SER) en Stan Gielen (NWO). Het is belangrijk dat wetenschappers ruimte krijgen voor ongebonden onderzoek.
  • Over onderwijs: o.a. een artikel waarin de eerste bevindingen van Team-Based Learning gepresenteerd worden.
  • Het Praktisch artikel door Antoinette van Berkel: De assessmentdriehoek voor leerwegonafhankelijk toetsen en begeleiden. Van Berkel werkt Bij de Hogeschool van Amsterdam en ondersteunt opleidingen op het gebied van toetsen en beoordelen, met speciaal aandachtsgebied assessments en leerwegonafhankelijk toetsen.

En verder

  • De opinie van Rob Martens: Het Adviescentrum voor Veiligheid vindt dat kinderen meer risico's moeten kunnen nemen als ze spelen. Maar wat leert een kind daarvan? Leren doe je toch op school? Steeds meer onderzoek wijst op het belang van spelen. Tijd voor een verkenning.
  • Daarnaast het onderwijs- en onderzoeksnieuws, de column van Ferry Haan en meer interessante artikelen.

Online lezen

Het tijdschrift OnderwijsInnovatie is beschikbaar via onze website. Hier kunt u zich ook abonneren voor het ontvangen van volgende edities.