In de laatste editie van OI onder andere aandacht voor:
Opinie
- Voor het laatst houdt Rob Martens u een spiegel voor over onderwijsinnovaties, verwondering, motivatie en nog veel meer.
Onderwijs
- Hbo verbeteren door lerend innoveren
- Het ABC van blended learning
- Professionele Identiteit als rode draad in masteronderwijs
- Kritisch reflecteren met NARRA-instrument
Onderzoek
- Faciliteren van netwerkleren voor optimale motivatie
- Werken aan Evidence-informed onderwijsinnovatie met ict
- Studieboek opleuken met cartoons? Niet doen! (tenzij je wiskunde doceert)
Nieuws
- Vier Nederlandse universiteiten in top-100 mooc-lijst
- Wereldwijd verdrag voor erkenning onderwijskwalificaties
- Geestelijk vader Open Universiteit overleden
- COVID-19 dwingt hoger onderwijs tot digitale lessen
Praktisch artikel
- Succescriteria formuleren door te vergelijken Om leren te stimuleren is het belangrijk dat studenten de criteria begrijpen waarop ze worden beoordeeld. Binnen Zuyd Hogeschool zijn studenten aan de slag gegaan met de methode Comparative Judgement (CJ).
En nog veel meer! Lees online