Deze website gebruikt cookies (en daarmee vergelijkbare technieken) om het bezoek voor u nog makkelijker en persoonlijker te maken. Met deze cookies kunnen wij en derde partijen uw internetgedrag binnen en buiten onze website volgen en verzamelen.
Hiermee kunnen wij en derde partijen advertenties aanpassen aan uw interesses en kunt u informatie delen via social media.
Klik op 'Ik ga akkoord' om cookies te accepteren en direct door te gaan naar de website of klik op om uw voorkeuren voor cookies te wijzigen. Bekijk onze privacyverklaring voor meer informatie.
Digital Learning
Learning Analytics op school
Van 5 tot en met 9 maart 2018 vond in Sydney de Learning Analytics and Knowledge (LAK) conferentie plaats. Marcus Specht, hoogleraar bij het Welten-instituut, nam deel aan de workshop: Learning Analytics in Schools.

Analytics-geletterdheid

De workshop opende met een presentatie van Simon Buckingham Shum over: wat zijn learning analytics, hoe definiëren we de onderdelen en hoe combineren we die met de menselijke factoren? De participanten bespraken de belangrijkste redenen waarom de onderzoekgemeenschap naar learning analytics op scholen moeten kijken:

  • de ‘analytics’ geletterdheid vergroten
  • een nieuwe dialoog tussen ontwikkelaars en opleiders
  • een toekomst scheppen waar leerkrachten en studenten graag in willen leven.

Met het oog op toekomstige schoolomgevingen bediscussieerden praktijkmensen, onderzoekers en beleidsmakers het meten van schoolverbeteringen in het algemeen, de vraag hoe studenten kritische betrokken te maken met de data en hoe de voordelen overgedragen kunnen worden naar alle onderwijssectoren.