Hoe beter onthouden
Maakt het uit op welke manier informatie wordt aangeboden? Wanneer onthoud je meer: als verbale informatie als plaatje aangeboden wordt, wanneer je het hoort of wanneer je het leest? Kom naar deze interactieve presentatie en ervaar hoe het is om zelf een verbale leertest te doen met verschillende aanbiedmodaliteiten (plaatjes, auditief aangeboden woorden of geschreven woorden) Ontdek wat de uitkomsten ervan ons kunnen leren. Discussieer mee over wat de resultaten van het wetenschappelijk onderzoek naar de invloed van prestatiemodaliteit op verbaal leren zouden kunnen betekenen voor de onderwijspraktijk.
Over de sprekers
Celeste Meijs is als universitair docent verbonden aan het Welten-instituut van de Open Universiteit. Zij doet onder andere onderzoek naar de voorwaarden voor leren. Hierbij ligt een focus op de relatie tussen executieve functies (zoals werkgeheugen en inhibitie), schoolprestaties/verbaal leren en sensorische prikkelverwerking.
Inge van der Wurff is als promovendus verbonden aan het Welten-instituut van de Open Universiteit. Zij doet onderzoek naar de invloed van voeding op cognitie en leren bij kinderen en jongeren.
Praktische informatie
Datum: donderdag 1 juni 2017
Tijdstip: van 19.00 uur tot 20.45 uur, inloop vanaf 18.45 uur
Locatie: Studiecentrum Amsterdam, Amstelveenseweg 390 (Lokaal 20)
Kosten: € 7,50 incl. één introducé
Verplichte aanmelding en betaling via Ideal of creditcard via het formulier.
Leden van de Alumnivereniging kunnen zich aanmelden door een mail te sturen naar amsterdam@ou.nl met daarin minimaal naam + voornaam + emailadres + telefoon + woonplaats + naam van introducé + emailadres introducé.
Voor vragen kunt u contact opnemen met amsterdam@ou.nl.