null MOOC Trusted Learning Analytics

OW_LearningAnalytics_15580_head_large.jpg
Leren
MOOC Trusted Learning Analytics
Onder de verschillende trending topics die momenteel op het gebied van onderwijstechnologie kunnen worden onderzocht, is een duidelijke en grote vraag om gebruik te maken van educatieve data om de gehele leer- en onderwijscyclus te verbeteren. Dit omvat het verzamelen en inschatten van de voorkennis van studenten voor een bepaald onderwerp, het feitelijke leerproces en de beoordeling ervan. Educatieve datawetenschap heeft daarom een raakvlak met bijna alle onderwijs technologische disciplines en is de sleutel tot vele andere onderzoeksthema's. Deze cursus richt zich op het inkaderen van learning analytics en de belangrijkste dimensies ervan. Het zal aantonen waarom learning analytics de kracht heeft om een echt keerpunt te worden voor onderwijsonderzoek door de e-learning ervaringen te verbeteren en effectievere e-learning omgevingen te creëren. Het is een op zichzelf staande cursus, je kunt hem in je eigen tempo bestuderen en volgen.

Datawetenschap in het onderwijs wordt 'Learning Analytics' genoemd, een overkoepelende term voor onderzoeksvragen uit overlappende onderzoeksdomeinen zoals psychologie, onderwijskunde, computer- en datawetenschap. Learning analytics is het verzamelen en analyseren van gegevens over leerlingen en hun contexten, om leerervaringen en de omgeving waarin ze zich voordoen te begrijpen en te optimaliseren.

Het belangrijkste doel van learning analytics is om tot nu toe verborgen informatie uit de onderwijsgegevens te aan het licht te brengen, om nieuwe inzichten op te doen en deze voor te bereiden op de verschillende educatieve belanghebbenden (leerlingen, trainers en managers). Deze nieuwe vorm van informatie kan het individuele leren ondersteunen, de facilitering en onderwijskwaliteit verbeteren, maar ook de processen voor organisatie-kennisbeheer en systeembeheer verbeteren.

Meld je aan via onderstaande knop:

Aanmelden is niet meer mogelijk.