Deze website gebruikt cookies (en daarmee vergelijkbare technieken) om het bezoek voor u nog makkelijker en persoonlijker te maken. Met deze cookies kunnen wij en derde partijen uw internetgedrag binnen en buiten onze website volgen en verzamelen.
Hiermee kunnen wij en derde partijen advertenties aanpassen aan uw interesses en kunt u informatie delen via social media.
Klik op 'Ik ga akkoord' om cookies te accepteren en direct door te gaan naar de website of klik op om uw voorkeuren voor cookies te wijzigen. Bekijk onze privacyverklaring voor meer informatie.
Leren
Tijdschrift Locus is Onderwijsproduct van het jaar 2018

Tijdens de Dag van het Onderwijs op 8 november 2018 is voor het Onderwijsproduct van het jaar 2018 gestemd. Het online tijdschrift Locus over cultuurwetenschappelijk onderzoek is door de aanwezigen tijdens deze dag gekozen tot het winnende Onderwijsproduct van het jaar. Met Locus wil de Open Universiteit bijdragen aan de impact van dit onderzoek. Femke Kok, universitair docent filosofie bij de faculteit Cultuur- en rechtswetenschappen, tevens Docent van het jaar 2018, nam de prijs, een dinercheque, namens het team in ontvangst.

Locus wint

Op 8 november 2018 tijdens de Dag van het Onderwijs konden de aanwezigen hun stem uitbrengen op het Onderwijsproduct van het jaar 2018. In de ochtend presenteerden de faculteiten de producten die zij voor deze prijs hadden genomineerd. Aan het einde van de middag maakte rector magnificus Anja Oskamp de winnaar bekend. Het online tijdschrift Locus van de faculteit Cultuur- en rechtswetenschappen werd gekozen tot winnend onderwijsproduct.

Samenstelling tijdschrift

Locus wordt gemaakt door de redacteuren Marieke Winkler, Femke Kok, Caroline Drieënhuizen, Jos Pouls en Martijn van den Burg. Carmen Hoeksema verzorgt de webredactie, en ontwerp en art direction zijn in handen van Chris Peeters. Michiel van Oosterzee heeft als projectleider de oprichting begeleid.
Met Locus wil de faculteit Cultuur- en rechtswetenschappen bijdragen aan de impact van cultuurwetenschappelijk onderzoek. De artikelen in Locus zijn bedoeld om kennis te delen, te inspireren, betekenis te geven, te duiden en het denken te scherpen

Inhoud Locus

Locus biedt academisch geïnspireerde artikelen voor een breed publiek dat zich interesseert voor cultuurwetenschappelijk onderzoek in de volle breedte. Er zijn halfjaarlijkse themadossiers, waarin onderzoekers uit diverse geesteswetenschappelijke disciplines zich buigen over een actueel thema binnen het cultuurwetenschappelijke debat. Naast de themadossiers biedt Locus doorlopend rubrieken. De lezer vindt er columns, recensies en opiniestukken, alsook reflecties op actuele gebeurtenissen in het vakgebied.